L'Institut Valencià d'Art Modern (IVAM) ha programat, per al 2016, 13 exposicions temàtiques i individuals que segueixen línies que es relacionen i s'entrecreuen, atès que la majoria d'elles s'acosten a problemàtiques actuals.
Destaca Perduts en la ciutat, que s'exhibirà, durant la primavera, a les galeries 4 i 5, i que estarà composta per obres de la col·lecció de l'IVAM, des de l'inici de la modernitat fins a l'actualitat, amb el fet urbà com a eix central. Una exposició que conjugarà diferents pràctiques artístiques, des de la pintura o l'escultura fins al còmic, el cinema i l'arquitectura, a més d'incloure una important presència d'artistes nacionals i internacionals.
La temporada arrencarà, el 21 de gener, amb la primeramostra d'Harun Farocki, comissariada per Antje Ehmann, vídua de l'artista, i Carles Guerra, actual director de la Fundació Tàpies de Barcelona. Serà la primera vegada que un museu de l'estat espanyol exhibeixi una gran selecció de pel·lícules i instal·lacions del cineasta alemany.
Així mateix, la rellevància que l'IVAM atorga al còmic i al disseny es plasmarà en VLC. València Línia Clara, que analitzarà, durant els mesos d'estiu, el naixement, desenvolupament i influències de l'anomenada Nova Escola Valenciana entre els anys 70 i 90.
Projectes específics i mostres individuals
El programa expositiu de l'any que manté a més dues línies de treball que ja es van iniciar en el de 2015. La primera d'elles, els casos d'estudi, projectes que vinculen el marc expositiu amb la investigació, documentació i anàlisi de les obres d'artistes determinants de l'últim segle, presents a la col·lecció del museu. I en segon lloc, el fet de dedicar la galeria 6 a projectes específicament creats per a l'IVAM: projectes de Dora García, Helena Cabello i Ana Carceller.
Una altra de les constants en la programació de 2016 serà la presentació de grans exposicions individuals, dedicades a tres destacats artistes de l'últim segle: Christian Boltanski, Mario Merz i Ignacio Pinazo (amb motiu del centenari de la seva mort).
Igualment significativa és l'exposició, que s'inaugura el 18 de febrer, Entre el Mite i l'Espant on més de trenta artistes dels segles XX i XXI, i pertanyents a diferents països mediterranis, ofereixen diverses visions del que significa les relacions entre les costes d'aquest mar.
A la imatge, la peça Igloo de Mario Merz.