Del 20 de novembre al 14 de gener del 2016, la galeria
Luis Adelantado (carrer Bonaire, 6, València) exposa la mostra col·lectiva
A Certain State of Mind, en la qual es donen cita una sèrie d'artistes contemporanis que conviden a reflexionar al voltant de la idea de percepció i les múltiples lectures que l'alteració de la mateixa percepció pot oferir.
Aquest
co-comissariat entre
Solene Guillier i Olga
Adelantado, aconsegueix reunir a artistes amb una trajectòria internacional a destacar:
Ting-
ting Cheng,
Ryan Gander,
Mark Geffriaud,
Rubén Guerrero, Roman
Ondák i el recentment incorporat a la galeria valenciana
Yann Sérandour.
A l'exposició es mostren peces en diferents suports: instal·lació, fotografia, llum i ironia. S'exposen els treballs més recents de la taiwanesa
Ting-
Ting Cheng, artista de la galeria des de 2013. La seva sèrie de fotografies
You See What I See ens convida a reflexionar al voltant del control de la informació. La subtilesa, no amaga la realitat, el poder de la paraula per dirigir les nostres idees i, per tant, la nostra actitud. El seu treball entronca amb la proposta del consolidat artista francès
Mark Geffriaud, qui planteja un material editorial que, a la vegada, mai va ser concebut per a la seva distribució. Una edició que es converteix en l'objecte d'art somiat per l'artista.
Amb un treball d'una gran meticulositat que l'acosta en certa mesura a una labor historiogràfica, es troba
Yann Sérandour. La seva instal·lació
Untitled entronca amb un assaig entorn de l'artista
conceptual Daniel
Buren. En una espècie d'artifici que apel·la a l'intel·lecte de l'espectador, la instal·lació de l'artista eslovac Roman
Ondák genera una conversa fictícia amb la directora de la galeria, en una peça única.
Lligat a la idea irònica de trampa visual, es mostra el treball de
Ryan Gander per primera vegada a València. El seu procés d'experimentació artístic cerca recompondre l'espai a partir de materials dislocats (un globus de fibra de vidre suspès, llums dissenyades amb objectes quotidians, una caixa d'alquímia). En aquesta línia, l'artista de la galeria
Rubén Guerrero avança en la seva investigació al voltant dels límits de la pintura al s. XXI, i presenta tres llenços en què reivindica el gest de l'efímer com a part de la pintura.