Fins al 9 de gener del 2016, la galeria Casa sin fin (carrer Doctor Fourquet, 11, Madrid) acull l'exposició de fotografia Un acuerdo a destiempo.
Es tracta d'un projecte que reuneix dos grans fotògrafs francesos del segle XX. Robert Doisneau és prou conegut, però la mítica i controvertida Laure Albin Guillot ha estat recuperada recentment, sobretot gràcies a la mostra itinerant de Christian Bouqueret el 1996 i 1997 per a diversos museus francesos i a la gran retrospectiva del Jeu de Paume el 2013.
Es recull els camps postpictorialistes d'ella, els carrers humanistes d'ell; els representants de l'alta cultura, gairebé sempre ambigus, d'ella, els personatges de carrer d'ell; els interiors burgesos i sofisticats d'ella, els cafès i cabarets d'ell ... Podríem seguir, potser fins a aquest punt on tots dos es troben: amb gust ella, però aparentment refractari ell: el món de la moda.
Doisneau, i així ho reconeixia temps després, va mentir en més d'una ocasió, va fer teatre amb els seus personatges, va fingir la realitat com va voler; Albin Guillot, però, va assegurar sempre que li interessava una "veritat fotogràfica", una realitat certa. Com si ara tot fos al revés: qui és més progressista llavors?
"En aquesta exposició -expliquen des de la galeria- es presenten cinc fotografies de Doisneau (dues d'elles "icòniques"), allunyades, excepte una, del seu posat més, diguem, conegut i centrades en aquesta malenconia gairebé de flâneur d'algunes de les seves millors peces (els edificis o barris en transformació, ja en els 60) o en el món del treball (el món del mercat de Les Halles). Alhora, hem reunit diversos treballs d'Albin Guillot de gran interès: un bon nombre de fotografies del seu projecte Le Louvre La nuit (còpies a Fresson de 1939, com aquestes imatges grans i luxoses que van fascinar i contrariaren alhora a Doisneau molt pocs anys abans) i una seqüència d'una desfilada de models dels 40 realment extraordinària".