El 28 de novembre i el 17 i 19 de desembre, la galeria Balaguer (carrer Roger de Flor, 5, Barcelona) acull la performance EmbodyingTheMiddleAges de l'artista Úrsula San Cristóbal. San Cristóbal proposa undiàlegentrela culturamedieval ila culturacontemporània quereflexionasobrel'expressió físicade duesemocionsbàsiques, el dolor i el plaer.Estractad'una acció queabordad'una banda,larelacióentreaquestesemocionsiel procésde creacióartística, i de l'altra, lanecessitatde desenvoluparpropostesper a lasuperaciódel dolatravés de la pràcticaartística.
La creadora explica que aquesta performance "conjuga investigació i creació artística amb el propòsit d'anar més enllà de la mera reconstrucció de pràctiques històriques, cap a la recerca d'un diàleg crític entre la corporalitat medieval i la corporalitat contemporània. La secció dedicada al dolor sorgeix a partir d'un estudi dels gestos corporals en els frescos de Giotto per a la capella Scrovegni (Pàdua, c.1305) i la seva posterior aplicació a la interpretació de fragments musicals vinculats a la capella, el drama litúrgic Plactus Mariae (plor de les tres Maries)".
I afegeix: "La secció dedicada al plaer és fruit d'una indagació sobre l'expressió poètic-musical de l'amor cortès (obres de Guillaume de Machaut i Gilles Binchois entre d'altres), rescatant el so de la pronunciació medieval com a element bàsic de la fruïció sonora de la poesia. A partir de metàfores que parlen de l'amor humà, poso de manifest la relació entre el plaer espiritual i el sensorial, plaer que, parafrasejant Roger Bacon, aconsegueix la seva màxima intensitat quan les arts interactuen entre elles".