Banner-Flama-1280x150px_v1-cat-1

Exposicions

L'IVAM exposa una retrospectiva del cineasta i artista plàstic conceptual Harun Farocki

L\'IVAM exposa una retrospectiva del cineasta i artista plàstic conceptual Harun Farocki
bonart valència - 29/11/15
La galeria 7 de l'IVAM acull, del 21 de gener al 6 de juny del 2016, l'exposició Harun Farocki. El que està en joc, comissariada per Antje Ehmann, companya de l'artista, i Carles Guerra. Aquesta exposició mostra per primera vegada a l'estat espanyol una àmplia selecció de pel·lícules del cineasta alemany, un dels majors exponents del cinema d'assaig, autor d'una important obra com a artista plàstic conceptual i crític de cinema. La mostra inclou algunes de les seves instal·lacions més destacades, com Eye/Machine I (2000) i Eye/Machine II (2001), Serious Games I-IV (2010), Parallel I-IV (2012-2014), The Creators of Shopping Worlds (2001), I thought I was Seeing Convicts (2000) i Interface (1995). Tot això acompanyat d'un doble programa de projeccions: un dedicat a recuperar els programes de televisió en què l'artista entrevista a destacats productors culturals, i un altre a través del qual es pot traçar l'evolució d'un gènere molt específic l'objecte seria la crítica de la imatge. Farocki (1944-2014) simbolitza el trànsit entre una cultura cinèfila i el desenvolupament d'una crítica de la representació que a principis dels anys noranta va ser acollida pels museus de nova generació. Autor d'una vasta obra que inclou més de vuitanta títols, va triar el difícil camí del cinema de tall experimental i va buscar un llenguatge diferent amb el qual poder qüestionar la influència que exerceixen els mitjans visuals en el pensament humà. La seva trajectòria s'inicia en els cercles de la contracultura berlinesa de finals dels anys seixanta i culminarà com un autor de culte en el camp de l'art. El cinema militant, la crítica i el periodisme cultural a través de televisió i ràdio constitueixen l'origen d'una pràctica cada vegada més depurada que prendrà el vídeo-assaig com a gènere de referència. El seu model d'anàlisi crítica constitueix una de les aportacions més significatives a la naturalesa mutant del cinema. A la imatge, Parallel I-IV.
20241120_Dones_Bonart_180x180Banner Didier 180 x 180 px

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88