Josep Vidal i Vidal fou un artista especialitzat en dibuix a ploma i en l’aquarel·la, nascut a Sitges el 1876 va estudiar escenografia amb Francesc Soler Rovirosa, va guanyar el concurs del Liceu per a l’opera El crepuscle dels déus. Vidal fou, des de 1887, ajudant meritori de l’Escola d’Arts i oficis de Barcelona i arribà a catedràtic de perspectiva el 1942. A banda de tota aquesta trajectòria, fou regidor i alcalde de Sitges; fou nomenat fill predilecte. En morir l’any 1950 llegà el seu estudi a la vila amb la condició que estigués dedicat a la promoció dels artistes sitgetans.
Justament un col·lectiu de pintors i artistes han reunit els seus treballs en la quarta convocatòria del Paper-Art. En aquesta ocasió l’escultura també forma part de la proposta amb un parell d’exemples d’Andrea Zurek en les que fa una velada reflexió sobre la destrucció i l’ actual crisi humanitària dels refugiats.
JAS (José Antonio Serrano) n’és el coordinador i autor d’uns petits paisatges i d’unes generoses gambes aquarel·lades. Pilar Bauman hi aporta una escena eròtica amb faune inclòs, mentre que Xavier Bueno realitza diverses composicions de caràcter collagístic. Collage és també la tècnica emprada per Rosser Aldabó amb dues menines encartonades i també un bodegó realitzat amb lleixiu. Anna Rodà presenta dues transferències on lletra i imatge conjuguen un missatge expressiu. Alpe, Conceptes Plastificats, remet a la joia de viure en sengles dibuixos acolorits de dos nedadors de fons. Marcial Fernàndez hi aporta els seus camps de color, de geomètrica composició damunt cartó ondulat.
Blanca de Nicolas és la més dibuixística amb composicions a llapis inspirats en l’antiguitat clàssica. Pedro Martin es mostra en la seva vessant més experimental i apunta cap a una abstracció matèrica. Hamid Al-Meshhedani recrea el món urbà amb treballs de tinta sobre paper i gravat. Jaume G. Soler plasma escenes figuratives típicament sitgetanes amb barques i velers sota un cel de posta de sol. José Luis Redondo amb traços energics i repetitius conforma un paisatge de ressonància impressionista.
Pepa Barberà treballa els temes de bodegó i figura amb llapis pastel aconseguint una reposada harmonia que transmet serenitat. Per acabar Pilar Ramon interpreta la figura humana i el paisatge marítim a través de la tècnica de llapis sanguina on es troba més còmoda seguint un estil concomitant amb el noucentisme d’arrel sitgetana.
La col·lectiva Paper-Art 4 exposada en l’espai gòtic de l’Estudi d’En Vidal podrà ser visitat fins al 15 de desembre en els horaris habituals de galeria. Un conjunt divers que mostra l’activitat del grup d’artistes que pertanyen a la tertúlia Bohèmia del Retiro de Sitges que cada dijous persisteix en una trobada que enguany compleix 25 anys (1990 – 2015). La T. B. va començar al cafè Roy seguint la dinàmica de l’escriptor del mes; el 2009 va rebre el Premi Especial de l’Ajuntament de Sitges per la seva trajectòria de 18 anys de trobades literàries, d'art, creació i pensament, del que ha esdevingut un dels principals espais de debat, divulgació i intercanvi d'idees al voltant de la cultura.