Els successors de Pilar i Joan Miró s'han dirigit a l'administració de l'Estat en el moment en què la marca Espanya creada per Joan Miró devia, segons la legislació de propietat intel·lectual, revertir als seus hereus.
La marca va ser creada precisament per l'artista l'any 1983 i l'únic que va sol·licitar a canvi va ser que l'Estat ajudés a les seves fundacions.
El que han plantejat ara els successors de Miró a l'Estat, intentant seguir l'exemple de Pilar i Joan Miró, ha estat la seva renúncia a la marca "Espanya" a canvi que l'Estat asseguri l'estabilitat financera de les fundacions -Fundació Joan Miró (Barcelona, Fundació Pilar i Joan Miró (Palma) i Fundació Mas-Miró (Mont-roig)- en la mesura de les seves possibilitats.
L'administració, conscient de la importància de la marca Espanya i de l'activitat cultural de les fundacions, ha esdevingut en patró de les tres i s'ha compromès moralment al seu manteniment.
A la imatge, l'obra coneguda com el Sol de Miró que és emblema corporatiu del turisme espanyol.