El Palau de la Diputació acull, fins al 10 de gener del 2016, Processos Alterats. Emoció i tècnica de Mario Rodríguez Ruiz.
A Processos Alterats. Emoció i Tècnica de Mario Rodríguez Ruiz ens trobem amb un treball que s'ha vingut produint des de 2002, perquè la creació és un procés que parteix de les idees, del món espiritual de l'artista, i va prenent la forma precisa fins plasmar plàsticament una visió interior. En aquesta mostra podem fer, juntament a l'autor, el viatge des de moments precedents fins al més actual, Alteracions, una sèrie - encara en procés de treball- molt lligada als sentiments, els llaços familiars, els rols en les relacions, des del pare , a la mare, el fill, ... als rols de la parella. Els extrems es toquen i el virtuós pot contenir una càrrega negativa inesperada. Però tot forma part de nosaltres mateixos, éssers humans complexos i complicats ... Un pensament enredat que necessita una manifestació plàstica vehement ia l'altura. Cada peça comporta un treball de diversos anys fins donar-la per finalitzada l'artista. Els processos creatius són importants per aconseguir el resultat. La investigació tècnica acredita al pintor.
La sèrie Alteracions és la que conforma el nucli central d'aquesta exposició a la Diputació d'Alacant. Una mica de primitiu, de pulsió ancestral, capta els nostres sentits des del primer cop d'ull per la força plàstica que projecten aquests llenços. Imatges no explícites, en què s'entremesclen tècniques, diferents visions superposades una sobre les altres. Una particular forma d'entendre la figuració, violència en els colors escollits -els vermells, els negres-, en les pinzellades gestuals de la pintura i en els temes escollits per a cada obra - Ombra per parelles, Mater Misericordiae - que l'espectador ha de desenredar , buscar el seu intricat i amagat, significat. L'obra atrapa l'espectador, primer per impuls estètic, després per la curiositat de descobrir que hi ha darrere. Per aconseguir aquesta atracció, Rodríguez Ruiz elabora un complicat procés de creació; l'artista és captivat per un objecte o ésser, el fotografia i comença a treballar-hi mitjançant dibuixos preparatoris als quals es van incorporant altres referències visuals, en un procés de collage virtual que finalment acaba en el llenç pintat.
Són les alteracions que ocorren quotidianament en la nostra vida. Imatges que ens arriben contínuament a la retina i que sense adonar-nos componen el nostre univers interior; realitzem milers d'associacions entre unes i altres, se'ns acumulen, se'ns desbaraten en la imaginació, en la memòria, i, unides a les nostres pròpies vivències, resulten particulars, diferents per a cada un de nosaltres.