Del 20 de gener al 22 de maig, l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) acull la mostra HarunFarocki. El que està en joc, comissariada per Carles Guerra i AntjeEhmann, vídua de l’artista.
El director de l’IVAM, José Miguel G. Cortés, ha destacat que per al museu és una exposició fonamental perquè “Farocki és un crític, un artista, un cineasta alemany molt important. Les seves obres i els seus escrits han marcat el camí del cinema i de l'art contemporani”. I ha subratllat que “Farocki intenta aclarir el sentit de les imatges. Vivim envoltats de pantalles, però cal aprendre a mirar-les, necessitem construir les imatges”. També ha recalcat els temes populars que aborda aquest cineasta, com els videojocs o les imatges de les càmeres de seguretat.
L'exposició retrospectiva mostra per primera vegada a l'estat espanyol algunes de les videoinstal·lacions més destacades del cineasta alemany, com Eye / Machine I (2000) i Eye / Machine II (2001), SeriousGames I-IV (2010), Parallel I-IV (2012-2014), TheCreatorsofShoppingWorlds (2001), I thought I wasSeeingConvicts(2000) i Interface (1995).
És també la primera vegada que es mostren les pel·lícules militants de Farocki de principis dels seixanta en les quals treballa sobre les possibilitats d'acció enfront de la guerra de Vietnam des del Berlín on residia. Són sis curtmetratges dels inicis de la producció del cineasta amb els quals s'inicia l'exposició en l’IVAM: Everybody a BerlinerKindl(1966), TheCampaignVolunteer(1967), TheWordsoftheChairman (1967), TheirNewspapers (1968), White Christmas (1968) i InextingusihableFire (1969).
La mostra es completa amb un doble programa de pel·lícules: un dedicat a recuperar els programes de televisió en els quals l'artista retrata a altres artistes i intel·lectuals, i un altre a través del com es pot traçar l'evolució d'un gènere molt específic l'objecte del qual seria la crítica de la imatge.