L’exposició Arranz-Bravo. El dibuix en acció, vol revisar els usos, tècniques i modalitats emprades per Eduard Arranz-Bravo en la disciplina del dibuix, des dels inicis de la seva trajectòria artística fins a l’actualitat, en una selecció que aplega peces escollides del fons de la FAB, dibuixos de la col·lecció del Museu de L’Hopitalet, carpetes inèdites d’obra sobre paper de la col·lecció Monteiro Soares del Brasil i, finalment, obra sobre paper contemporània realitzada per Arranz-Bravo. La mostra compta amb l’edició d’un catàleg, amb textos de la crítica d’art Núria Poch, Albert Mercadé, director artístic de la FAB, i una entrevista a Eduard Arranz-Bravo. Es podrà visitar del 18 de febrer al 7 de juny del 2016. La inauguració s’ha programat a les 19.30 h.
El dibuix va ser el protagonista del debut artístic d’Arranz Bravo, tal com ho demostra la portada del primer catàleg sobre l’artista, escrit per Baltasar Porcel el 1966, i també el premi de dibuix Ynglada-Guillot del 1968 que Arranz Bravo guanyà i que es conserva al fons del MNAC. Després arriba el temps fecund d’experimentació de finals dels seixanta: és el moment de la fàbrica Tipel, de la Sala Gaspar, del tàndem amb Bartolozzi, dels happenings, d’Eivissa i les desfilades de la confusió a Granollers. A l’exposició en són prova d’aquest moment dos projectes: els esbossos de la Tauromàquia (projecte amb Rafael Bartolozzi que té com a origen un tour que realitzaren amb el torero Antonio Ordóñez a moltes de les places espanyoles i que s’exposà a l’Spanish Institute de Nova York), i el projecte Zahara-22 amb Xavier Guardans, que realitzaren en un viatge a Zahara de la Sierra.
Complementen aquest període les carpetes de 1968 localitzades a la col·lecció Monteiro Soares del Brasil -130 obres sobre paper entre dibuixos, aquarel·les i gravats-, les quals demostren que la subversió plàstica que Arranz-Bravo estava portant al carrer, naixia del treball diari i la introspecció de taller. En ells percebem la seva obsessió per a la figura humana i el seu ànim de portar en un estadi inexplorat les primeres experimentacions biomòrfiques de Pablo Picasso o les fabulacions oníriques i punxants de Joan Miró.
Tanca l’exposició la seva obra contemporània, formada d’una banda pels esbossos de les escultures monumentals realitzades a L’Hospitalet (El Pont de la Llibertat, Museu d’Història de L’H), i una sèrie de grafit sobre paper -Roots- de gran format que l’aritsta ha realitzat per a l’ocasió. L’exposició El dibuix en acció, vol reivindicar la figura d’Eduard Arranz Bravo com un dels dibuixants vivents més importants del país, tal com ha sigut observat per diferents crítics que han escrit sobre la seva obra, com José Corredor Mateos, Baltasar Porcel o Ricard Planas.