S'A_BANER_BONART

Notícies

Óscar Abril Ascaso, nou director de Sectors Culturals i Innovació de l’ICUB

Óscar Abril Ascaso, nou director de Sectors Culturals i Innovació de l’ICUB
bonart barcelona - 01/03/16
El gestor cultural Óscar Abril Ascaso (Barcelona, 1966) serà el director de Sectors Culturals i Innovació de l’Institut de Cultura de Barcelona. El seu nomenament es produirà properament després d’un procés de convocatòria pública en què es van presentar 22 candidatures. Dependran orgànicament de la seva Direcció el Consell de la Cultura de Barcelona, els programes de recerca i innovació, els programes d’arts visuals de l’ICUB, la Virreina Centre de la Imatge, la Barcelona Film Commission o el Festival Grec, entre d’altres programes impulsats per l’ICUB. Aquest nomenament completarà l’organigrama de direccions de l’Institut de Cultura, que es divideix en les següents: Direcció de Recursos (Isabel Balliu), Direcció de Cultura Comunitària i Proximitat (Rosa Mach), Direcció de Memòria i Història (Carles Vicente), Direcció d’Infraestructures Culturals, Patrimoni i Coordinació (Carles Sala). Óscar Abril és llicenciat en Història de l’Art. Productor i activista cultural, ha desenvolupat una trajectòria professional caracteritzada, singularment, per la seva transversalitat, capacitat que l’ha portat a desenvolupar projectes de gestió en àmbits i disciplines tant diverses com ara les arts visuals, els nous mitjans tecnològics, les pràctiques escèniques i performàtiques, l’art sonor i la música, o el pensament contemporani. Com a productor cultural, entre les seves responsabilitats principals, ha estat Director Artístic de Laboral Centro de Arte y Creación Industrial de Xixon (2014-2015), Curador d’Arts Visuals a la Fàbrica d’Arts en Viu L’Estruch de Sabadell (2010-2014), Curador en Cap del Festival Internacional de Músiques Avançades i Art Multimèdia Sónar de Barcelona (1997-2010), Co-director del Festival d’Art Sonor Zeppelin (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, 2001-2003), programador del programa Àudio sobre estètiques musicals al Centre d’Art Santa Mònica (2005-2006) i membre del jurat del programa BCN Producció (La Capella, ICUB, 2009-2010). Com a activista cultural, ha estat co-fundador de diverses plataformes associatives del sector cultural: Barcelona Taller, associació d’artistes pionera a Barcelona (1990); Club 7, la primera associació d’Espanya dedicada al foment de la performance i l’art d’acció (1997); Cultura De Base (2008); Comissió de Cultura AcampadaBCN del 15M a la Plaça Catalunya de Barcelona (2011); i membre de la plataforma d’agents articuladors Xarxaprod i de l’Associació d’Artistes Visuals de Catalunya. Actualment, era membre de la plataforma d'investigació i innovació cultural Zzzinc. D’entre el seus múltiples projectes cal destacar els comissariats independents de les següents exposicions: Centre d’art produeix música pop (Centre d’Art Santa Mònica, 2007), Techformance. Del happening al flashmob: tecnologia i performance al territori de la comunicació global (Feria Internacional de Arte Contemporáneo ARCO, Madrid, 2009) i la co-direcció del simposi i exposició internacionals sobre cultura lliure i propietat intel·lectual CopyFight a Barcelona i Girona (2005-2006). Entre els projectes que ha dut a terme, destaquen, pel que fa a curadoria d’exposicions col·lectives internacionals: Back To The Robots, Festival Internacional de Músiques Avançades i Art Multimèdia Sónar, Barcelona (2010) / Techformance (Del happening al flashmob: tecnologia i performance al territori de la comunicació global), Feria Internacional de Arte Contemporàneo ARCO, Madrid (2009) / Mecànics, Festival Internacional de Músiques Avançades i Art Multimèdia Sónar, Barcelona (2009) / Future Past Cinema, Festival Internacional de Músiques Avançades i Art Multimèdia Sónar, Barcelona (2008) / Et Voilà, Festival Internacional de Músiques Avançades i Art Multimèdia Sónar, Barcelona (2007) / CopyFight, Centre d’Art Santa Mònica, Barcelona (2006) / Always On, Festival Internacional de Músiques Avançades i Art Multimèdia Sónar, Barcelona (2006) / Randonée, Festival Internacional de Músiques Avançades i Art Multimèdia Sónar, Barcelona (2005) / Primera Exposició Universal de Micronacions, Festival Internacional de Músiques Avançades i Art Multimèdia Sónar, Barcelona (2004) / Sónar 10 Anys, Festival Internacional de Músiques Avançades i Art Multimèdia Sónar, Barcelona (2003) / Musique d’Ameublement, Festival d’Art Sonor Zeppelin (2001) / Viva Helsinki, Festival Internacional de Músiques Avançades i Art Multimèdia Sónar, Barcelona (2002) / Permanent Flux, Festival d’Art Sonor Zeppelin (2002) / Invisible London, Festival Internacional de Músiques Avançades i Art Multimèdia Sónar, Barcelona (2001) / Absolutely Plugged, Festival d’Art Sonor Zeppelin (2001) / Represent Berlin, Festival Internacional de Músiques Avançades i Art Multimèdia Sónar, Barcelona (2000) / Barcelomatica, Festival Internacional de Músiques Avançades i Art Multimèdia Sónar, Barcelona (1999) En l’àmbit de la gestió de projectes culturals: MáquinaBrecht, Fàbrica d’Arts En Viu L’Estruch de Sabadell (2013) / Etnografía de la performativitat, Fabrica d’Arts En Viu L’Estruch de Sabadell (2013) / Performativity Matters, Fàbrica d’Arts En Viu L’Estruch de Sabadell (2012) / MediaEstruch: espai de coworking cultural, Fàbrica d’Arts En Viu L’Estruch de Sabadell (2012) / NCRlab (Per a què serveix un artista?), Nodes De Gràcia: Creació, Educació i Difusió Contemporània (2012) / Polítiques del performatiu, Fàbrica d’Arts En Viu L’Estruch de Sabadell (2011) / Open Think Tank, Fabrica d’Arts En Viu L’Estruch de Sabadell (2010) / Centre d’art produeix música pop, Centre d’Art Santa Mònica (2007) / DeleuzeNable, Centre d’Art Santa Mònica (2006) / Todo lo que siempre quiso saber sobre el tecno y nunca se atrevió a preguntar, Centre d’Art Santa Mònica (2006) / Què cony té a veure la música amb la indústria i el feminisme en un centre d’art?, Centre d’Art Santa Mònica (2005) / Real Time, Centre d’Art Santa Mònica (2005) / CopyFight, Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (2005). En el camp de l’assaig, ha publicat: Iberismo confeso, Un Esforç Més, editorial Espai En Blanc (2013) / Como cognitariado somos bastante básicos (producción cultural, performatividad y renta básica), Revista Nativa (2013) / Un estudio iniciático a la performatividad, Beca de recerca, Generalitat de Catalunya (2012) / Si no puc ballar aquesta no és la meva revolució, Quadern de les idees, les arts i les lletres (2012) / Multituts Performatives: l’emergència d’un brogit secret per tot arreu, Quadern de les idees, les arts i les lletres (2012) / Atles de sistemes operatius culturals, recerca i ponència, I+C+i, Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (2007) / Ready Made Sounds, Alter Músiques Natives, KRTU, Generalitat de Catalunya (1995).
20241120_Dones_Bonart_180x180Eude, generic

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88