Anthony Reynolds Gallery / Àngels Barcelona inaugura el 17 de març una exposició de Peter Gallo, la primera exposició a l'Estat de l'artista americà.
En paraules del galerista londinenc l'elecció de Gallo per aquesta aventura entre les dues galeries es fonamenta en tres raons: "En primer lloc, per la importància de Gallo com artista el treball se centra al voltant de la psique contemporània. En segon lloc, perquè àngels barcelona és una galeria que mostra un clar enfocament en els nous mitjans de comunicació, la performance i la imatge ja sigui fotogràfica o en moviment; així que un pintor, actuant com un intrús gairebé groller en aquesta família, pot provocar fascinants preguntes sobre de la relació simbiòtica entre el medi i el contingut. I, finalment, la passió espanyola per la pintura, i en particular la capacitat de representació de la materialitat pictòrica, presenten un context interessant per al treball de Gallo ".
Peter Gallo és un artista de 56 anys que prové del Nord de Vermont, prop de la frontera amb Canadà. El seu aïllament semi-rural, l'ús aparent de materials d'un sol ús, i el fet d'haver treballat durant un llarg període de temps com a assistent d'atenció psiquiàtrica apunten a una categorització de la seva obra com a marginal, una visió incorrecta. Gall és un artista proper a Ryman i Beuys, Kant i Goethe, Joy Division i Dusty Springfield, Mefistòfil i Sant Agustí, Eros i Tànatos, i les seves referències filosòfiques són oscil·lants. Un motiu recurrent en l'obra de Gall és el vaixell dels bojos (The Ship of Fools), el Stultifera Navis de Foucault, una goleta de tres pals, un vaixell fantasma que porta a bord les deixalles de la saviesa dels bojos i de els salvatges.
En la tesi doctoral escrita per Gallo, bioestètica i l'Artista com històric Mèdic (Bioaesthetics and the Artist as Casi History), trobem la base fundacional de la seva obra: la relació entre el cos de l'artista i el seu sentit. El esquinç, les cicatrius, les ferides i les puntades d'agulla no són gestos expressionistes sinó representacions. Amb aquestes representacions, Gallo desplega una extraordinària sofisticació de referències, associacions, evocacions; i tacte. El pensament, la paraula i la mà que escriu s'associen amb l'ull, la imatge i la mà que pinta.
Aquest projecte comú materialitza la inquietud de les dues galeries per explorar i fomentar la producció cultural contemporània i així connectar amb nous públics.
L'exposició es podrà visitar fins al 20 de maig del 2016.