Fins al 31 d'abril la galeria NoguerasBlanchard presenta l'exposició de la quarta exposició individual que la galeria dedica a Rafel G. Bianchi (Olot, Girona, 1967), El col·leccionista absent. El col·leccionista absent proposa un recorregut narratiu per set peces que estudien, a nivell conceptual i espacial, l'obra El col·leccionista d'estampes (1) del pintor català Marià Fortuny (Reus, 1838 - Roma, 1874).
El col·leccionista d'estampes és una pintura de dimensions reduïdes que representa un intercanvi comercial: un venedor d'obra gràfica mostra a un col·leccionista seva mercaderia mentre un altre individu, possiblement també venedor, espera el seu torn. Malgrat que el títol de l'obra concreti l'interès del col·leccionista exclusivament en les estampes, l'habitació on es desenvolupa l'acció mostra un ampli catàleg d'objectes d'origen oriental. El seu autor, Marià Fortuny, no només era un pintor de gran habilitat, sinó que també era un col·leccionista obsessiu, incurable, fins i tot malaltís. L'habitació on es desenvolupa l'escena és el seu taller a Roma, i el conjunt d'objectes que allà es reprodueixen formen part de la seva col·lecció.
El col·leccionista absent sorgeix de la trobada de Rafel G. Bianchi amb aquesta pintura, i de l'interès de l'artista per relacionar una sèrie d'autors considerats com a referents importants en la contextualització de la seva obra. Una acció conceptual que no sorgeix tant de la seva posició d'artista col·leccionista, sinó més aviat des d'una lectura curatorial capaç de suggerir un relat específic.
Tal com Bianchi indica: "La col·lecció resultant de tot aquest procés no deixa de ser una declaració d'intencions tant de caràcter emocional com intel·lectual, d'afectes i de referents. Tot això ho podem llegir com el meu particular genealogia de l'art català dels segles XX i XXI".