El Museu Carmen Thyssen Màlaga presenta la seva nova exposició temporal Reflexos del Pop, una selecció de 40 peces que analitza com va rebre Espanya al moviment del Pop internacional. La mostra acull obres dels artistes Eduardo Arroyo, Luis Gordillo, Equip Crònica i Equip Realitat. Reflexos del Pop estarà oberta al públic fins al 4 de setembre.
Reflexos del Pop se centra en l'adaptació del moviment internacional "pop art" al model espanyol entre les dècades de 1960 i 1980. A diferència del cas europeu o nord-americà, el pop no es desenvolupa a Espanya com un moviment col·lectiu. Un nombre reduït de creadors espanyols adaptarà els llenguatges i codis estètics d'artistes com Rosenquist, Lichstenstein, Erró, Adami, Hockney, Rotella, etc. a la seva producció.
En un panorama artístic dominat per l'abstracció informalista, el moviment pop irromp a Espanya imbuït d'un marcat sentit crític amb el marc social, polític i cultural de les dècades finals del franquisme. L'apropiació i reinterpretació d'imatges procedents de la premsa, la publicitat, els còmics, el cinema, la televisió o la història de l'art, l'estructuració de les obres en sèries, l'ús de tintes planes i colors reduïts i estridents seran les seves principals característiques formals, si bé els artistes espanyols plantegen una intervenció de clar contingut social i polític sobre aquesta iconografia popular reutilitzada.
La mostra Reflexos del Pop, comissariada per Lourdes Moreno, suposa el primer acostament al movimiento artístic del Pop, un dels més importants del segle XX. Donada la identitat de la mostra, el Museu ha comptat amb Simón Marchán Fiz com a assessor científic. Marchán és especialista i referent de primera línia en art pop, catedràtic d'Estètica i Teoria de les Arts a la Facultat de Filosofia de la UNED i acadèmic de nombre de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando.
Entre les obres més destacades de cada artista es troben Retrat-Peintre, 1975, d'Eduardo Arroyo; Reina per un dia II, 1969, d'Equip Realitat; L'intrús, 1969, d'Equip Crònica; i Cap amb franges, 1964, de Luis Gordillo.