La sala d'art Pictograma presenta fins al 7 de maig Viatge de Picasso a Síria: De Guernica (1937) a Alep (2016), de l'artista Vicent Meliá i Bomboí, el qual situa davant l'espectador una obra crua, oberta en canal, amb la guerra de Síria com a teló de fons.
Vicent Meliá configura l'exposició com les vinyetes d'un còmic sota una estètica de l'art Brut o el Grup Cobra. El punt de partida és una icona occidental, el de la Pietat, representant la tragèdia humana dels bombardejos i la seva interpretació del Guernica de Picasso. "Fa gairebé 80 anys d'aquesta obra cabdal de Picasso on denunciava un bombardeig sobre la població civil. I ara, entrat el segle XXI seguim repetint els mateixos errors i les mateixes tragèdies, per això, re-interpretar aquesta obra s'ha convertit en una obligació moral de tot artista", reflexiona Meliá.
A partir d'aquesta idea el pintor narra diferents aspectes dramàtics del conflicte com, per exemple, un grup de bèsties devoradores que simbolitzen les diferents potències, els camps de refugiats o "la vergonya" dels més de 10.000 nens i nenes desapareguts en sòl europeu . El final d'aquesta sòrdida història és la hipotètica mort d'Europa, un continent que retrocedeix en valors i llibertats.