Del 7 de maig al 30 de juliol la Galeria NoguerasBlanchard presenta la quarta exposició de Shimabuku (Kobe, 1969, articulada al voltant del projecte Cuban Samba presentat durant l'última Biennal de l'Havana. La comunicació com un element vertebrador de la seva pràtica artística pren forma aquí a través de la música. Cuban Samba busca ressaltar la poesia de la vida diària i el ritme del nostre entorn; l'art com a registre de la quotidianitat i una actitud de valoració cap a la improvisació i la coincidència.
Shimabuku va visitar per primera vegada Brasil en 1999 per invitació de Helmut Batista per dur a terme una residència a Rio de Janeiro. A partir d'aquí el país tornaria a presentar-se en l'obra de l'artista amb la seva participació en la XXVII Biennal de São Paulo; posteriorment en format de còctel en el seu projecte Sakepirinhas a la Whitechapel Gallery de Londres; o així mateix, com un record del procés creatiu del músic brasiler João Gilberto en l'obra Tomato dipper (2008). El que es presenta a la galeria és, com bé denota el seu títol Cuban Samba, la confluència entre el seu primer contacte amb Cuba i la seva duradora relació amb el Brasil.
També constitueix el viatge un element fonamental en la metodologia de Shimabuku. El seu interès se centra en viatjar a llocs nous i trobar noves formes de connectar a grups dispars dins d'una comunitat a través d'històries, mites i costums locals. Sovint, com en Shimabuku 's Fish and Xips (2012) proposa trobades inesperades entre objectes dispars, o com a Sunrise at Mt Artsonje (2008) crea un nou llenguatge per comunicar a persones de diferents cultures. Shimabuku entén l'art com un joc fantàstic on l'espectador assumeix una responsabilitat activa i participativa, moltes vegades de forma espontània, tant dins com fora de la institució artística.