Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90

Exposicions

"Art en trànsit" i "Immersos en les dades", exposicions del programa de l'ODA

\
bonart barcelona - 17/05/16
Aquests pròxims mesos podem gaudir de dues interessants exposicions itinerants del programa d’arts visuals de l’Oficina de Difusió Artística (ODA) de la Diputació de Barcelona. La primera, Art en trànsit, ha estat organitzada en conveni amb l’Ajuntament de Lleida, a partir del fons del Centre d’Art La Panera, i es podrà visitar al Centre Cultural El Casino de Manresa entre el 22 d’abril i el 26 de juny del 2016. L’exposició inclou vint-i-quatre obres de setze artistes, la tria de les quals se centra en la idea segons la qual vivim en un món canviant i en trànsit continu, on les conviccions d’ahir són les incerteses d’avui, i on les veritats irrefutables del passat han perdut solidesa i credibilitat. Amb la intenció de fer més intel·ligible la complexitat, es condueix el visitant a través de sis àmbits temàtics, que van des del subjecte i el gènere fins a marcs conceptuals més amplis, com ara l’espai públic i els moviments migratoris, finalitzant amb la revisió de la història i l’emergència de conflictes. La segona, Immersos en les dades, ha estat ideada a partir de l’exposició Big Bang Data, una coproducció del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i la Fundación Telefónica, que s’ha pogut veure fins al 30 d’abril d’enguany al Centre d’Art Contemporani La Sala de Vilanova i la Geltrú. Més endavant al Citilab de Cornellà de Llobregat, del 5 de maig al 23 de juny, i a Thermalia, Museu de Caldes de Montbui, entre l’1 de juliol i el 4 de setembre. Continuarà a Rubí, Igualada, Sant Cugat del Vallès, Sabadell i Manresa. D’una manera didàctica se’ns fa reflexionar sobre un dels fets fonamentals del nostre temps: la producció de dades en quantitats massives. Segons els comissaris, Olga Subirós i José Luis de Vicente: “L’accés a les dades, el dret a fer-les servir i el valor que representen són factors que se situen al centre de múltiples conflictes contemporanis.” El recorregut visual explora l’emergència de la base de dades com a marc de pensament cultural i polític, i els decisius efectes de la dadificació del món, un procés tan determinant al segle XXI com ho va ser l’electrificació al XIX. Cal destacar també la diversitat de recursos oferts al visitant, que van des d’un espai de documentació fins a serveis educatius per a diferents segments de públic, que inclouen visites dinamitzades i tallers experimentals, així com també activitats complementàries. http://www.diba.cat/web/oda/aavv_exposicions A les imatges, a dalt, Christopher Baker.  Hello World! Or: How i Leamed to Stop Listening and Love the Noise, 2008. Instal·lació audiovisual 1h. 9m. © Gunnar Knechtel Photography. A sota, Democracia (Madrid, 1970). Ser y durar, 2011. Videoprojecció monocanal, color i so. 18 min. 57 s.
300x300inclassificables

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90