Desenes de Instagramers van recorre el passat dijous Mercabarna per participar en el concurs Mercabarna Enfoca per a usuaris de la xarxa social Instagram. Des de les cinc de la matinada, els participants, dividits en dos grups, van fotografiar la frenètica activitat d'una ciutat alimentària que no para dia i nit. Les fotografies participants van ser guanyadores de dos premis de 1.000€, els de major dotació econòmica d'Espanya per a usuaris de la xarxa social Instagram.
El concurs busca obtenir la mirada fresca, intuïtiva i espontània de viure la #ExperienciaMercabarna, compartint-la a les xarxes socials. Amb 23.000 treballadors, una extensió equivalent a 90 camps de futbol i prop de 700 empreses, Mercabarna és una veritable ciutat alimentària.
L'activitat nocturna va començar a les 5 de la matinada amb la primera trobada instagramer a l'actiu Mercat del Peix. Els participants van poder relacionar-se amb prop de 700 treballadors i centenars de compradors en l'hora punta de compra-venda del peix, abans del clarejar. “Em fascinen els mercats i he fotografiat varis. Però aquí no he parat de fer fotos!”, ha explicat Roser Alabau, dissenyadora gràfica de 28 anys i instagramer. “La interacció entre compradors i venedors, el regateig... m'ha encantat”, ha assegurat. Peixos i mariscs frescos, canons de fabricació de gel o la càrrega i descàrrega han estat objecte d'algunes imatges preses gràcies a les noves tecnologies.