La Fundació Valvi de Girona presenta, dins el cicle Memòria personal, l’exposició Pere Bellès, la pintura expandida, que es podrà visitar del 26 de maig al 15 de juliol del 2016.
En l’obra de Pere Bellès (Terrassa, 1965) les línies i formes mai són aleatòries ni inventades. L’artista analitza els rastres arquitectònics deixats per individus d’èpoques i llocs diferents per després descontextualitzar-los i convertir-los en línies mestres sobre les quals aplicar el color. Bellès realitza abstraccions de planimetries urbanes i de l’arquitectura per crear un llenguatge visual minimalista reforçat per un intens cromatisme com a mètode per donar a conèixer la seva interpretació dels espais, el temps i les històries.
L’exposició La pintura expandida pretén donar una visió global de l’obra, en què l’espectador tindrà unes eines per comprendre més enllà de la funció plàstica i visual.
El concepte de pintura expandida, en aquesta mostra, fa referència a tota la sèrie d’elements escultòrics que neixen al voltant dels seus quadres, com ara maquetes, instal·lacions de petits objectes... o tòtems i mòbils de major format. La seva obra mostra una continuïtat en diferents materials i formes; mai són idèntiques, però els seus límits coincideixen.
Pere Bellès elabora unes formes geomètriques bidimensionals o tridimensionals que, com en un joc d’encaixos, agafen entitat. Parla del rastre d’una civilització o de trajectes que ell mateix ha recorregut físicament. Aquestes formes prèvies són les que, a través d’un procés de treball molt lent i seriat, acaben constituint la varietat de l’obra: des de la pintura, el gravat o les maquetes de cartró fins a les capses amb fils, cordes o vidre.