València i Madrid uneixen les seves forces per celebrar la I Trobada Professional de Mediació Cultural de la Comunitat Valenciana, el 24 de juny a Les Naus Espai d'Innovació i Creació. L'objectiu és reflexionar sobre la figura del mediador i el seu paper en la indústria, les conclusions aniran reflectides en un decàleg de bones pràctiques.
La trobada és organitzada per l'Associació Valenciana d'Educadors en Museus i Patrimonis (AVALEM), l'Associació de Mediadors Culturals de Madrid (AMECUM) i el grup Pedagogies Invisibles, entre les sòcies fundadores es troba la investigadora Maria Ventura, una de les líders en Espanya i Amèrica Llatina de la Revolució Educativa. S'orienta tant a professionals de la mediació cultural com a altres representants del sector com a gestors, responsables institucionals, dirigents polítics o acadèmics ja que tots tenen un paper en l'exercici de la tasca del mediador cultural.
La jornada busca definir entre els seus participants al mediador cultural o educador en museus, així com abordar problemàtiques i possibles solucions des de la realitat dels mateixos professionals. L'objectiu final és crear un decàleg de bones pràctiques que serveixi com a referent per a les institucions culturals com posseïdores d'un compromís de servei públic, que garanteixi l'accés universal a la cultural de manera crítica i eficaç.
La I Trobada Professional de Mediació Cultural de València va tenir la seva primera part a Madrid, quan el 17 de desembre professionals de la mediació cultural, entre elles sòcies d'AVALEM, es van reunir a Escorxador Centre de Creació Contemporània, per revisar com és el perfil del professional que s'exerceix en l'àmbit educatiu en diversos espais com: museus, centres d'art, galeries etc. Els participants van reflexionar aquest paper sobre la base de l'exposició Ni art ni educació. Aquesta activitat va ser organitzada pel Grup de pensament d'Educació Disruptiva d'Escorxador Madrid (GED), el qual és coordinat pel col·lectiu Pedagogies Invisibles, amb l'objectiu de generar un espai per reflexionar sobre la importància de l'educatiu en la construcció del social.