El tinent d’alcalde i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Carles Ribas, ha presentat les novetats de Girona Cultura de cara als propers mesos, que s’impulsarà amb una campanya de comunicació per arribar a nous públics, especialment els més joves. Un dels elements destacats és l’edició d’una guia trimestral que recollirà la programació cultural que tingui lloc a la ciutat cada tres mesos i que provingui tant dels agents públics com privats de Girona. Per arribar al segment de població més jove, la guia i altres elements de difusió es completaran amb nous instruments tecnològics, com els codis QR.
“És un primer pas molt significat i transcendental perquè significa un canvi i una obertura sobre com expliquem l’oferta cultural a la ciutat. La nostra voluntat és fer un pas atrevit i necessari en la cultura a la ciutat i per això volem fer aquest viatge conjuntament amb els ens públics i privats de Girona”, ha assenyalat Carles Ribas. El regidor de Cultura ha remarcat que també que des del consistori “volem posar èmfasi en la generació de públic amb la cultura com a eix vertebrador i amb elements com una política d’aproximació d’aquesta cultura a la ciutadania i la cerca de mitjans que hi facin més còmode l’accés”.
En aquest sentit, en els propers mesos es posarà en marxa una web de Girona Cultura més àgil i pràctica i es donarà un tomb també al Club Girona Cultura perquè sigui més fàcil donar-s’hi d’alta. El regidor Carles Ribas ha apuntat possibles mesures com unir la targeta del club a la targeta de la Girocleta, la possibilitat que es pugui regalar l’abonament al Club o obsequiar amb la targeta les famílies gironines quan tinguin un nadó. Actualment el Club Girona Cultura ja ha superat les 7.000 persones sòcies.
Durant la presentació, s’ha donat a conèixer també la programació cultural d’estiu a la ciutat. De juny a setembre es podrà gaudir a Girona de 6 festivals, 46 concerts, 21 exposicions, 25 intervencions artístiques i 30 peces teatrals.
Programació completa al web www.girona.cat/estiu