El Museu del Suro inaugura el 9 de juliol a les 9.30 h. Somnis de Suro. (RE)visions artístiques des de la mirada irònica de Claude Lambertal Museu del Suro, una mostra que es podrà visitar fins al 4 de setembre del 2016.
Educat des dels 15 anys a la Académie Royale des Beaux-Arts de Bruxelles, Claude Lambert ha dedicat bona part de la seva vida a pintar escenaris buits sobre els quals s’havien de moure tota mena de personatges del món del cinema de dibuixos animats: Tintín, Lucky Luke, Astèrix i Obèlix, Gulliver,...
Resident a l’Alt Empordà des de 1974, concretament al Mas Pujolet d’Agullana, on va començar la seva fascinació pels suros. Aquest arbre el van atrapar des del primer moment, i degut a això s’ha convertit en un coneixedor extraordinari de totes les possibilitats plàstiques que ofereix la textura del pelagrí, del suro llevat, del fullam de la seva capçada... Lambert ha explorat aquest material des de la seva mirada enigmàtica, oferint a l’espectador la possibilitat de submergir-se en un món de suro, ple de misteri i desbordant d’imaginació.
Guiat per una fina ironia, per un amable sentit de l’humor i per un insaturable amor a la natura Lambert ha anat convertint el suro, l’arbre i el material, en un tema omnipresent en tot un conjunt d’obres marcadament oníriques.
En aquesta exposició ens ofereix una aproximació al món de l’art, homenatjant diferents artistes amb la sèrie A la manera de... on crea a partir de la imatge d’un aglà, obres que capten l’estil i la sensibilitat d’artistes que ell admira i dels que sap captar la seva sensibilitat. També hi trobem obres en homenatge a les tradicions com la sardana o els castellers; i un grup de peces de poesia visual.
L’exposició, comissariada per l’historiador de l’art Enric Tubert, inclou, també, una mostra de la seva tasca relacionada amb el cinema. Hi haurà originals de les il·lustracions que ha realitzat per a diferents curtmetratges. Com el curt Agulana, realitzat amb Gerald Frydman, Premi del Jurat del Festival de Cannes de 1976.
La seva proposta és sorprenent en tots els sentits. D’una formalització impecable i temàticament molt original, les obres presenten uns espais ingràvids, plens de màgia i ironia. Una verdader exercici de poesia visual centrades en unes imatges molt arrelades al món del suro i al territori.