2024 Inserció Bonart Segell IMPULSA CULTURA

Exposicions

El Centre Pompidou Màlaga ens acosta el "Nou realisme"

El Centre Pompidou Màlaga ens acosta el \
bonart màlaga - 20/07/16
El Centre Pompidou Màlaga acull l'exposició temporal El Nou Realisme i l'exposició-taller Arman. L'Aventura dels Objectes. Dues mostres excepcionals entorn al moviment artístic del "Nou Realisme" sorgit a París a principis dels anys 60. Sota el terme de "Nou Realisme", el crític Pierre Restany va reunir, el 1960, a diversos artistes que tenien en comú la voluntat d'oferir, en la seva relació amb la realitat, una alternativa a l'abstracció en pintura. L'exposició que podrem gaudir fins al 25 de setembre, permet descobrir aquest corrent fonamental de l'art de la dècada dels anys 60 a través de 20 obres mestres procedents de l'excepcional col·lecció del Centre Pompidou, Musée national d'art modern de París, en voltant d'aquest moviment. Pierre Restany el 27 octubre 1960 va organitzar la signatura d'una "Declaració constitutiva" del moviment, agrupant Arman, François Dufrêne, Raymond Hains, Yves Klein, Martial Raysse, Daniel Spoerri, Jean Tinguely i Jacques Villeglé. César i Mimmo Rotella, absents en aquell moment, també van formar part del grup. Gérard Deschamps, Niki de Saint Phalle i Christo es van unir més endavant. Aquests artistes proposen «nous enfocaments perceptius de la realitat», com a Restany li agradava qualificar els seus gestos fundacionals: arrencar, acumular, acoblar, comprimir, embalar, etc. Segons el crític, aquestes operacions s'inscriuen al mateix temps en l'òrbita i en la superació de l'estètica dadà i comparteixen processos que trobem per aquestes dates als Estats Units, en artistes com Jasper Johns, Robert Rauschenberg, Larry Rivers o John Chamberlain. Neodadaisme, «junk culture», art d'acoblament, són termes emprats per designar corrents que realitzen incursions al voltant de l'apropiació d'objectes, nous o reciclats, utilitzats com materials constitutius de l'obra d'art. Per la seva diversitat de plantejaments i la radicalitat de les seves propostes plàstiques, així com per la seva latent dimensió performativa, l'escena francesa va ser especialment innovadora.
Impremta Pages - banner-180x178BW24_Revista-Bonart_3

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90