Mariana Sarraute presenta el 5 d'agost en 2016 en Addaya Centre d'Art Contemporani a Alaró la sèrie "El Voyeur Visionari", exposició emmarcada dins d'Alart16. La sèrie "El Voyeur Visionari", és un conjunt de pintures de gran format, on l'artista revisa la mirada de Marcel Duchamp. En aquesta sèrie Sarraute proposa un espectador Voyeur, però amb Ull Interior, un Esser in Ànima o ànima de Visionari, un espectador amb mirada doble, la Ssica i la de l'ànima.
La mostra es podrà visitar fins al 24 de setembre del 2016.
En aquesta sèrie l'arHsta es pregunta on es col·loca a l'observador en l'obra, ja que això és clau per visitar la cuina on elabora el símbol, un lloc intermedi, "un lloc que no és ni la terra ni el cel", com s'expressaria Henry Corbin.
Aquesta és una de les sèries on l'actitud Pop està menys palès, en el Voyeur Visionari, Sarraute mostra aquest espai on la imatge transpareix i on floreix espontàniament el Símbol, el "Jardí Imaginalis", l'espai intermedi on els esperits es corporitzen i els cossos s'espiritualitzen, el lloc on sobrevé la Visió.
En la imatgeria de l'aresta es repeteixen la simbòlica alquímica i els quadres construïts amb imatges de múltiples ulls que miren a l'espectador. Un espectador que no només veu, sinó que és observat per la pintura, interpel·lant-ho d'aquesta forma a usar, no només el seu ull Ssic, sinó també els seus seentits interiors per desvetllar l'ocult. Aquests motius apareixen en obres de la Història de l'Art que han marcat visualment a Sarraute al llarg de la seva vida, com El Jardí de la Delícies del Bosco, les miniatures de Hildegard Von Bingen o el Mural del Romànic Català de l'església de Santa Maria de Taüll.
Mariana Sarraute neix a Buenos Aires en 1971, creix i es forma a Barcelona, llicenciant-se en la Facultat de Belles arts de la Universitat de Barcelona. Actualment està produint a Santanyí (Mallorca), després d'un llarg periple de nomadisme (Berlín, Sevilla, Buenos Aires o Barcelona).
L'activisme de l'artista consisteix a animar a l'espectador a viatjar cap a l'interior i el subHl, el lloc on es duu a terme l'alquímia que genera la Realitat. Aparentment aquesta actitud pot semblar passiva o evasiva, però per a l'artista aquesta mirada interior és la base de l'acció realment efectiva. Aquest és el motiu pel qual concep la seva obra com un parany estètic que pretén portar a l'espectador cap a l'hermètic i subtil.