M_Online_BONART_1280X150

Exposicions

El record invisible d'Amparo Alegria a Abartium

El record invisible d\'Amparo Alegria a Abartium
Abartium galeria d'art presenta l’exposició (in) visibilitzant el record de l’artista Amparo Alegria (Múrcia, 1956) a les sales 1, 2 i 3.
L'obra que presenta és un treball al voltant de les polítiques i la identitat, i està basada en la reconstrucció de la memòria. Aquesta parteix d'elements reals per situar-se en un espai reservat per a la seva defensa i la del pensament. És una instal·lació que és alhora un objecte simbòlic i psicològic, on es duen a terme un seguit d'accions, creades com un nou llenguatge per recordar aquestes històries que no s'han escrit, però que és imprescindible recordar.
Aquesta proposta, en aparença tangible, tracta de recrear un temps passat resignificat en un nou context, explorant-hi el territori de la memòria, l'experiència i les històries personals. És una instal·lació al·legòrica d'una llibertat somiada.
 
(in) visibilitzant el record fa referència a aquell temps, no tan llunyà a Espanya, on les dones passaven de la tutela paterna a la marital, tot això promogut per les institucions i els poders públics, que referenciaven a la dona, l'objectiu darrer havia de ser el matrimoni i per descomptat la cura de la casa i dels fills. Aquesta època es va caracteritzar pel predomini del pensament dretà, patriarcal i autoritari, el que va ajudar a la separació social dels sexes.
A la dona d'aquesta època se la considerava submissa, la qual cosa era un tret fonamental de la relació feixisme/dona, el que confirmava l'estereotip de la dona víctima. Aquest era un pensament clau per a la política de domini social i econòmic del franquisme. Els encarregats que aquesta idea es conservés al llarg de tota aquesta època van ser l'església i la Secció Femenina. 
40_MNACTEC_Banner-180x180BW24_Revista-Bonart_3

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90