Addaya Centre d'Art Contemporani presenta amb ocasió de la Nit de l'Art presenta Concierto para tres machetes de Miguel Rodríguez Sepúlveda, una videoprojecció en 3 canals.
El projecte està conformat per una acció en viu, vídeo, fotografia i escultura. Totes al voltant de la idea de la imatge del matxet com a eina però també com a arma i del seu procés afinació (afilat) excessiu fins a convertir-ho en un tros de ferro inútil com a al·legoria a l'adormiment davant fenòmens socials en el nostre context.
El procés va constar de dues etapes, ambdues en el museu ExTeresa Arte Actual a Ciutat de Mèxic. La primera va ser la realització de l'acció sonora Concierto para tres machetes que es va realitzar el 25 de novembre de 2011 la qual va consistir en una acció sonora, 3 persones van afilar per mitja hora cadascun un matxet fins a deixar un tros de ferro, cadascun seguia una partitura diferent les quals eren 3 diferents paraules en clau morse, el foc que sortia del procés d'afilat es projectava en circuit tancat darrere d'aquests a forma de simular focs artificials.
La segona part va consistir en una exposició que es va inaugurar el 16 de març de 2012 en la qual es mostraven alguns vestigis d'aquest concert més una versió d'estudi també titulada Concierto para tres machetes i que consistia en una vídeo instal·lació de tres canals que es concentraven més en la imatge i so del foc del procés d'afilat del matxet. A més s'incloïa una escultura sonora titulada Instrument consistent en un mòbil de 100 matxets suspesos que en estar activats pel vent (en aquest cas d'un ventilador) generava un so constant i finalment un múltiple que la gent podia portar-se i que a més de tenir d'una banda els textos de sala de Bàrbara Perea i Amanda de la Garsa per l'altre costat tenien la imatge de l'obra titulada Una historia de machetes que dóna inici i suport a tota la sèrie.