banner-BonArt

Exposicions

Eros i Neptú: Emilio Celeiro i Miguel Camarero a l'Estudi Vidal

Eros i Neptú: Emilio Celeiro i Miguel Camarero a l\'Estudi Vidal
L'Estudi Vidal al carrer d'En Bosch de Sitges es manté com a reducte insubornable de la independència artística. Josep Vidal i Vidal (Sitges, 1876–1950), escenògraf i professor de l'escola Llotja, va llegar als artistes aquest palauet gòtic sitgetà on l'art hi troba aixopluc i que ha esdevingut un espai on exposar els treballs de l'enginy creatiu. Aquest final de setembre són dos els artistes de Galicia, Emilio Celeiro i Miguel Camarero els qui han llogat les quatre parets, la finestra lobulada i els arcs de mig punt rebaixat per a mostrar les escultures, els gravats i les aquarel·les sota un títol suggestiu: Eros i Neptú (amor i mar). Emilio Celeiro és el pintor, escultor i gravador que al costat de la seva esposa Olga, defensa amb tenacitat el pavelló de les arts eròtiques esdevingudes volum i formes escultòriques. Amb una llarga trajectòria artística que passa per la seva estada a Veneçuela, Celeiro exerceix d'artista xaman invocant els poders del mar i transformant els peixos en éssers mutants semblants a màquines mecàniques. Les escultures que presenta remeten a la diversa complexitat de l'amor i les postures amatòries són els seus treballs plàstics exemples d'harmonia i comunió. Miguel Camarero és l'autor de les aquarel·les amb temàtica marinera que complementen i es conjuguen perfectament amb les escultures de Celeiro. L'aquarel·la és una tècnica precisa que no permet retoc, en aquest sentit el treball de Camarero és impecable. Les imatges realistes evoquen el mar i la costa sitgetana amb velers ancorats prop de les platges properes i amb l'encant de celatges i onades transparents i vives. Els vaixells fan volar la nostra imaginació a temps passats plens de romanticisme i aventura. Els gravats de Celeiro remeten al surrealisme de Ponç i a la fantasia de Cuixart, però la personalitat d'aquest artista traspua autenticitat i demostra la tècnica precisa fruit d'una experimentada carrera en el món del disseny. De l'etapa americana sorgeixen imatges surreals d'un poder evocador que trasbalsa i encanta a la vegada. L'estudi Vidal en la seva amagada ubicació, tot i les mancances evidents de parets humides i tortes i il·luminació precària manté la dignitat de cau d'art viu. Recentment foren els companys de la tertúlia bohèmia els qui varen exposar-hi el Paper-Art en la cinquena edició a càrrec d'Alpe Conceptes Plastificats, Andrea Zurek, Blanca de Nicolás, Hamid Al-Meshedani, Jaume G. Soler, Javier Bueno, José Antonio Serrano, José Luis Redondo, Maurilio Raponi, Pilar Ramón i Roser Aldabó. La torxa de l'art es manté encesa en aquest nostrat indret on va establir-s'hi antany l'Ateneu de Sitges i on ara hi ha trobat aixopluc el Cercle Artístic de Sitges, entitats que des de la seva existència malden perquè no s'apagui el caliu d'una vila que enamora pintors, escultors, cineastes, arquitectes, homes i dones de ploma i divers pelatge. Sitges poble abstret d'ell mateix, encimbellat damunt les onades, blanca miniatura del gran basar de Bagdad, picarol de la Mediterrània, Sitges és i serà un imant que atrau els veritables artistes que tenen fam i set de llum i nit. A la imatge, Ganímedes, escultura en bronze d'Emilio Celeiro.
GA_Online_BONART_180X180BW24_Revista-Bonart_3

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90