320x100_Podcas Revistes

Exposicions

L'etapa informalista d'Armand Cardona Torrandell a La Sala

L\'etapa informalista d\'Armand Cardona Torrandell a La Sala
bonart vilanova i la geltrú - 11/11/16
Armand Cardona Torrandell. L’etapa informalista 1960-1962 presenta una trentena de quadres corresponents a aquests anys, en els que Cardona va realitzar una incursió en la tendència anomenada Informalisme, un moviment d’avantguarda que va aparèixer en el context de la segona Guerra Mundial. L’exposició presenta una selecció d’obres d’aquest període, amb algunes dels períodes immediatament anterior i posterior, on es pot veure com s’introdueix progressivament en l’informalisme i com el va deixant per entrar en una nova figuració, mantenint continuïtat en la seva trajectòria. Una etapa curta però molt fructífera i que va deixar petjada en la seva obra posterior. Els quadres que s’exhibeixen pertanyen totes a col·leccions de Vilanova, amb una aportació important de la família de l’artista. Cal destacar que per primera vegada algunes d’aquestes obres s’exposen al públic. La mostra s’acompanya d’un petit catàleg amb textos de Francesc X. Puig Rovira, Cesáreo Rodríguez Aguilera, Alexandre Cirici-Pellicer i Sebastià Gasch. Armand Cardona Torrandell. L’etapa informalista 1960-1962 està organitzada per l’associació Cultural Armand Cardona Torrandell i coordinada per Xavier Capdet Soler. L’exposició es podrà visitar a partir del 28 d’octubre a la sala de les Columnes del Centre d’Art Contemporani La Sala de Vilanova i la Geltrú, fins al 8 de gener de 2017. Armand Cardona Torrandell va néixer el 3 de novembre de 1928 a Barcelona. Fill de Bartomeu i de Teresa, ambdós mestres nacionals, fou el tercer de quatre fills. L’any 1933 la família es traslladà a Vilanova i la Geltrú ja que els seus pares van ser-hi destinats com a mestres. L’any 1951 Armand Cardona Torrandell s'inicià en el món de la pintura, envoltat pel mar Mediterrani de Vilanova i seguint la tendència naturalista del moment. El seu naturalisme es caracteritzà per la seva sobrietat i per l'abstracció, a la vegada que intentà captar els problemes físics de la llum i el color. Però el seu compromís social el conduí a entrar en contacte amb persones marginades (captaires, gitanos, prostitutes); personatges que centraren la seva obra a partir de 1956. L’any 1957 va fer la primera exposició a les Galeries Laietanes de Barcelona. Moment en que es fa palès un canvi en l'evolució artística de Cardona. Deixà els motius inicials de gats, barques i màquines, centrant-se en el rostre humà (Cicle de les testes), en l'experimentació i el joc amb la matèria, els volums i les textures (etapa informalista, 1960-1962), fins a ocupar un lloc en l'art d'avantguarda estatal. Les tècniques emprades en les seves pintures són molt variades i en una mateixa obra en conviuen més d’una: olis, acrílics, aquarel·les, làtex, gouache, tinta xina sobre diferents suports. Una part important de la seva obra és la que va més enllà de la tela. En aquest sentit destaquen les escenografies que va realitzar - Ronda de mort a Sinera, presentada l’any 1965 al teatre Romea de Barcelona amb text de Slavador Espriu, i La bona persona de Sezuan amb text de Bertol Brecht, les dues dirigides per Ricard Salvat-, el disseny dels vestits del Ball de Diables que realitza l'any 1980 i el Mur del Teatre del Círcol Catòlic que s'inaugurà el 1985. Armand Cardona i Torrandell morí el 15 de gener de 1995.
Memoria_viscuda_Bonart_180x180 pxM_Online_BONART_180X180-25

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88