M_Online_BONART_1280X150

Exposicions

"Retrats de la Fundació Mapfre" al Museu Esteban Vicente

\
bonart segovia - 15/11/16
La Fundació Mapfre ha presentat en col·laboració amb el Museu d'Art Contemporani Esteban Vicente l'exposició Retrats en les Col·leccions Fundació Mapfre, formada per una selecció de prop de 114 instantànies que tenen com a eix central el retrat i que es mostren per primera vegada en conjunt al públic. La mostra es podrà ver a Museu d'Art Contemporani Esteban Vicente de Segovia des del 15 de novembre Fins al 22 de gener del 2017. La selecció que es presenta reflecteix tant la mirada de l'artista cap al retratat d'una manera tradicional com el seu costat més íntim, la família. El temps i la memòria troben en aquesta selecció de retrats, rica i variada, la seva més elevada expressió on els diversos espais en què es desenvolupen hi ha inscrits moments de felicitat compartida, de solitud, de silenci, de soroll, de pèrdua i de mort , moments que es troben en el substrat de la imatge fotogràfica. La mostra, comissariada per Carlos Gollonet, Conservador de fotografia de Fundació Mapfre, inclou obres de 18 autors de diverses nacionalitats com Robert Adams (EUA, 1937), Diane Arbus (EUA, 1923), Harry Callahan (EUA, 1912 ), Joan Colom (Espanya, 1921), Walker Evans (EUA, 1903), Lee Friedlander (Washington, 1934)), Alberto García-Alix (Espanya, 1956), Emmet Gowin (EUA, 1941), John Gutmann (Alemanya, 1905), Jitka Hanzlová (Txecoslovàquia, 1958) Richard Learoyd (Regne Unit, 1966), Helen Levitt (Nova York, 1913), Anna Malagrida (Barcelona, ​​1970), Fernando Maquieira (Ciudad Real, 1966), Lisette Model (Viena, 1901) Robert Frank (Suïssa, 1924), Paul Strand (EUA, 1890) i Garry Winogrand (EUA, 1928). L'exposició s'organitza en dues seccions: "Ciutats" i "Artistes i models". En la primera d'elles els artistes s'enfronten a la ciutat i als seus carrers, que es converteixen en l'escenari principal de les seves fotografies, sobretot amb el desenvolupament de les petites càmeres manuals, precises, discretes i silencioses. Aquesta secció té com a primer retrat Dona cega (1916) de Paul Strand, icona de la seva obra i de la història de la fotografia. A més, trobem a artistes com Walker Evans qui es va rebel·lar contra el pictorialisme amb treballs com Rostres, de 1936, que va formar part del seu conegut i fundacional llibre American Photographs, suposant l'aparició en la fotografia d'un nou gènere a partir de la reflexió sobre el lloc. També, s'inclouen instantànies de Joan Colom, Alberto García-Alix; Helen Levitt; Harry Callahan; Lisette Model, entre d'altres. A la segona secció d'aquesta exposició, Artistes i models, es reflecteix com molts dels fotògrafs han triat a la seva dona o la seva família com a tema recurrent en la seva obra. Destaquen les fotografies d'Emmet Gowin, en què la seva dona Edith va ser el centre del seu univers creatiu des del moment en què es van conèixer. A més, aquesta secció inclou un apartat d'autoretrats, present a la fotografia des dels seus inicis i que ha atorgat sempre a l'artista la possibilitat de construir la seva pròpia imatge. A la imatge, Emmet Gowin. Edith, Chincoteague, Virginia, 1967. Col·leccions Fundació Mapfre. © Emmet Gowin, cortesia Pace / MacGill Gallery, Nova York.
Bonart_banner-180x180_FONS-AVUI-90Banner-HCB-180x180px_v1-cat-1

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88