Eufònic Urbà s’instal·la de nou a l'Arts Santa Mònica de Barcelona durant tot el mes de febrer de 2020 ocupant la segona planta del centre d’art de Les Rambles amb una selecció d’algunes de les millors instal.lacions artístiques que van passar per l’edició originària d’Eufònic i algunes sorpreses més. L'exposició Tonalitats afectives es podrà visitar fins el 29 de febrer.
La música experimental i totes aquelles constants que fan avançar la creació sonora contemporània les trobem desgranades en diferents propostes, en apostes diferents i complementant-se unes a les altres: drone i digitalisme extrem a partir de circuit bending i instruments inventats (el vinarossenc Balfa, amb un formidable nou disc acabat de sortir), ambient desassossegant (la madrilenya Clara Brea, en una peça creada en residència artística en ple Delta), manipulació digital i subtilesa vocal (la jove alemanya dvdv, una de les nostres apostes més delicades), techno algorítmic deconstruït (l’inventor de la Sonic Pi, el britànic Sam Aaron), noise i catedralisme sonor amarat en feedback (l’ampostí William Luke Valerio) i abstracció glitch teixida d’instruments híbrids (el francès NSDOS, una proposta inclassificable i un dels nous noms d’Eufònic Urbà).
Molts d’ells integren l’aspecte visual de manera implicada, sigui des de la creació de les propostes (el cas de Clara Brea, o inseparable de les ordres que es projecten a la pantalla, amb Sam Aaron) o de manera totalment inherent i en forma d’art total pel que engloba (NSDOS, on el moviment, allò visual i allò sonor és indesxifrable un de l’altre). Una odissea sonora que farà reverberar l’antic convent de les monges dels Agustins Descalços, austers habitants originals de l’edifici: com ells, experimentació sonora pura, mancada d’ornamentació.