El nou Museu del Port Tarragona compleix el primer mes des de la seva obertura amb 2.490 visitants a les seves instal·lacions. L'atractiu del nou Museu ha cridat l'atenció a diferents tipus d'usuaris essent les visites individuals el grup més nombrós amb 1.776 persones, seguit per les visites guiades i d'altres actes organitzats pel Museu que han pujat la xifra en 584 persones, l'últim gran grup d'assistents que han visitat el Museu en el seu primer mes de funcionament han estat els esplais amb 130 persones.
Per procedència, el 75% de les persones que visiten el nou Museu del Port tenen com a origen diferents comunitats autònomes de l'estat com Madrid, Aragó, València i Andalusia. Entre el públic estranger hi destaca França amb un 10% i Anglaterra amb un 4. Amèrica del Sud, amb Argentina i Colòmbia aportant el nombre més gran de visitants, països Bàltics i resta d'Europa completen la xifra de visitants de fóra de Tarragona.
El renovat Museu del Port Tarragona s'ha convertit en un atractiu familiar. L'aposta per atraure aquest tipus de públic ja té un recorregut previ que s'ha vist confirmat amb la nova oferta museística. Els nous espais compten amb activitats pensades específicament per a nens i joves i per gaudir junts en família, la qual cosa els converteix en espais molt recomanables per a tota mena de visitants.
No només les instal·lacions i serveis milloren l'experiència de la visita sinó també, i sobretot, la tasca de difusió que es fa des del mateix Museu del Port. L'objectiu del Museu és que totes les persones que visitin els seus renovats espais aprenguin d'una manera lúdica, divertida i entretinguda.
Un Museu completament diferent
El Museu ha viscut una intervenció integral d'aproximadament 12 mesos que ha donat com a resultat un millorat edifici i una renovació en el seu vessant museístic, mantenint la seva essència i història arquitectònica. Les instal·lacions ara gaudeixen d'un gran confort per la millora en climatització, l'accessibilitat i la comoditat de l'espai entre d'altres.
El nou projecte museogràfic del Museu del Port, idea elaborada per l'equip Cristià Blasi i executat per Expomon, consisteix en una reinterpretació integral de l'espai i dels seus continguts per aconseguir una experiència molt més emocionant, activa i moderna. La realitat que presenta el Museu és un relat temàtic dividit en 4 temàtiques, "Entre el mar i la erra", "Fer-se a la mar", "Treballar al Port" i "Gaudir del Port", a més de dos àmbits generals finals, "Port i territori" i "Arqueologia subaquàtica".
La nova museografia varia el format de l'anterior distribució, es crea un recorregut més lineal en què la persona que el visita gaudeix d'un itinerari on es troba amb objectes nous i, aconsegueix submergir, a qui el visita, en les diferents temàtiques que l'espai exposa. A més, el nou itinerari interior permet fer un recorregut més íntim, personal i immersiu.