La XV Biennal d’Arquitectura de Venècia ha tancat portesel 27 de novembre del 2016, i amb ella s’acomiada de la ciutat italiana la proposta catalana
Aftermath, impulsada per l’Institut Ramon Llull dins els Eventi
Collaterali de la Biennal. Després de Venècia, la mostra arriba a Barcelona on des del 31 de gener i fins al proper 26 de març es podrà veure a l’Arts Santa Mònica.
L’exposició ha estat comissariada pels arquitectes Jaume Prat i Jelena Prokopljević amb el director de cinema Isaki Lacuesta.
Aftermath_Catalonia in Venice planteja un diàleg entre els llenguatges arquitectònic i cinematogràfic i proposa unificar les dues disciplines en una instal·lació creant narratives creuades entre els projectes seleccionats a través de connexions visuals, sonores, materials o conceptuals. El tema del projecte se centra en la relació d’obres d’arquitectura catalana, explicades a través del seu ús diari, amb el seu entorn en termes d’arrelament al context, estructuració del territori i millora de la qualitat de vida que aporta a la comunitat.
Aftermath_Catalonia in Venice ha aconseguit un gran èxit a les pàgines de la premsa internacional especialitzada en el sector. Diverses publicacions de reconegut prestigi internacional han dedicat elogis a la proposta catalana, situant-la entre les seves recomanacions per a una Biennal on es podien veure més de 200 exposicions. Poc abans d’inaugurar-se la mostra, la destacada publicació
Wallpaper, referent mundial en el sector del disseny i l’arquitectura, ja situava Aftermath_Catalonia in Venice, entre les 30 exposicions imprescindibles de la Biennal 2016.
Entre els mitjans que han destacat la proposta catalana hi ha el suplement d’estil de vida
Living, del
Corriere della Sera, que va destacar
Aftermath com una de les propostes més interessants de la Biennal: “Aquí, més que en molts pavellons nacionals, se centra el tema de l'exposició, amb una relació de diferents edificis de caràcter públic, fent una exposició convincent que combina amb gran èxit el llenguatge arquitectònic amb el cinematogràfic”
El periodista John Hill, en un article per a la xarxa
World-Architects,
va presentar
Aftermath com ‘un lloc ideal per seure una estona i veure les instal·lacions audiovisuals de l’arquitectura viscuda’. La plataforma web d’arquitectura més influent d’Itàlia,
Divisare , també hi va dedicar un extens reportatge.
La publicació italiana
Domus, amb un gran pes en el sector de l’arquitectura des que es va fundar l’any 1928, va dedicar un ampli reportatge amb fotografies al pavelló català, tot destacant cadascun dels 7 projectes presentats.
D’altra banda, la revista
On Diseño, mitjà referent en disseny des de finals dels setanta a Espanya va descriure
Aftermath com
"un recorregut progressiu a través de set obres públiques d’arquitectes catalans de diverses edats, seleccionats com a exemples d’una arquitectura que millora la relació de l’usuari amb l’entorn humà, social i cultural”.