L'EACC presenta la primera exposició individual de l'artista francès Raphaël Zarka a l'Estat. Es tracta d'un projecte específic, dissenyat per a la sala de l'EACC i coproduït amb el BPS22, Musée d'art de la Province d'Hainaut a Charleroi, Bèlgica.
Nascut a Montpeller el 1977, i resident a París, Zarka pertany a una generació de joves artistes per als que les formes existents trobades constitueixen la matèria primera del seu treball. Si bé el punt de partida de la seva obra és fonamentalment escultòric, destaca el seu interès per l'art en l'espai públic i el repte que suposa per a els artistes, ja des de molt jove sobresurt la seva fascinació per la pràctica i cultura de l'skate.
Interès que ha desenvolupat com a autor de diversos assaigs sobre la seva història o escrivint paral·lelament sobre la topografia i les estratègies del skateboarding, i de com l'experiència de patinar en diferents escultures urbanes i àrees públiques redefineix aquests llocs. Per això l'artista planteja la pràctica de l'skate com una mena de reescriptura de espais destinats a un ús particular, per posteriorment traslladar-los al quefer artístic. Reincidint, d'aquesta manera, en la mateixa pràctica que anteriorment va marcar el seu interès per les construccions escultòriques abandonades per dotar-les de nous usos.
En utilitzar el concepte de «escultures documentals» en relació amb la seva obra. Zarka emfatitza el seu desig de treballar de manera voluntària amb formes preexistents, són formes que es descobreixen més que inventen. Igual que un arqueòleg desenterrant un objecte, l'artista s'interessa no només pel que és, sinó per on i com s'ha trobat i per la història que ha marcat. Plantejament teòric que desenvolupa indistintament a través de la fotografia, el vídeo, l'escultura i el dibuix.