El Museu Nacional Thyssen-Bornemisza ha presentat els resultats de la restauració i estudi tècnic de La Plaça de Sant Marc a Venècia (1723-1724), de Canaletto, un procés que ha estat possible gràcies a la pionera campanya de micromecenatge posada en marxa a juny de 2018 i que, en tot just quatre mesos, va aconseguir recaptar els 35.000 euros necessaris per a dur-la a terme.
Pintada entre 1723 i 1724, La Plaça de Sant Marc a Venècia és una magnífica obra de joventut de l'pintor venecià, considerat màxim representant dels vedutistas italians de el segle XVIII. És també un dels pocs canalettos que es conserven en museus espanyols i un dels més representatius del seu estil i de major qualitat.
Després del procés de restauració, s'han recuperat la llum de matí i els matisos amb què Canaletto va concebre la pintura, així com la nitidesa dels múltiples detalls incorporats a la composició. L'estudi tècnic, a més, revela la forma de treballar de l'artista i el seu mestratge per plasmar els més variats elements amb una pinzellada ràpida però molt precisa.
A la imatge, La Plaça de Sant Marc a Venècia de Canaletto, abans i després de la restauració.