La Destil·leria acull, de l’11 de març al 27 d’abril, …I Obèlix, una exposició a cavall entre el còmic i el minimalisme, carregada de crítica social i del relat irònic i pseudohumorístic de l’artista Pere-Màrtir Brasó. El gruix de l’exposició són una quinzena de dibuixos a tinta sobre paper reciclat en què els grafismes, les lletres, les paraules o les frases es transformen en un element més de l’obra. A més dels dibuixos, s’hi exposaran dos olis de gran format absolutament minimalistes, en què humor i surrealisme mostraran un rerefons similar al dels papers.
L’obra de Pere-Màrtir Brasó forma part de diverses col·leccions d’art, públiques i privades, de Barcelona, Ginebra, Roma o Ljubljana, entre altres. Tàpies, Van Gogh, Goya, Bacon Basquiat o Turner són alguns dels referents de la seva obra, com també ho són els grans del còmic. Començant per Jean Giraud, «Gir» –creador de l’inefable tinent Blueberry–, que, ja sota el pseudònim Moebius, ens va deixar «La saga dels Incals», autèntiques referències del còmic universal. Però també amb el TBO de Coll o l’Astèrix d’Uderzo.
L’estil minimalista –semblant a un acudit gràfic– és sens dubte un dels trets més característics de la seva obra. Procedent de la cultura del còmic, Pere-Màrtir Brasó ha passat per diverses èpoques artístiques, i, malgrat que mai no ha perdut la seva base figurativa, el seu llenguatge ha esdevingut molt personal, gestual i esquemàtic. El «menys és més» és la seva obsessió. La seva paleta es redueix gairebé al blanc i negre. La seva pintura va tendint cada vegada més al minimalisme, a la reducció del color i l’anècdota. La línia secunda el color. La crítica secunda l’estètica.
Complementa l’exposició, el taller Pintar sense eines, impartit per l’artista, l’1 d’abril a la Destil·leria, Espai Cultural (Camí Ral, 282) de Mataró.