Narcís Costa (Girona, 1949) ve d’una família de fusters i tot i que va formar-se primerament en disseny gràfic, ha desevolupat la seva vessant artística en el camp del volum i l’escultura. La sala d’exposicions de Roses (pl. De Sant Pere, 1) acull Ras-le-bol, que es pot veure del 8 d’abril al 7 de maig.
La presentació de la inauguració, el dia 8 d’abril, va a càrrec de Cristina Masanés, qui, de l’exposició de Narcís Costa ha escrit el segünent: “Els cossos que aplega la sèrie Ras-le-bol convoquen els efectes d’un gest, són testimoni d’una agressió. Una agressió física i tangible que canvia, d’una manera definitiva, l’estat de la matèria. Si bé, en altres treballs, era la ment qui projectava una forma, o l’ull qui destriava el sentit d’una peça, o les mans que imposaven un volum, Ras-le-bol és efecte de la immediatesa, de la força cega, la del puny o de l’estrip, la de l’impacte d’un projectil o la d’una bastonada. En aquest cas, l’escultor ha deixat que la força actués tota sola per recollir-ne, tot seguit, els seus efectes: la matèria ferida. Ras-le-bol constata un límit, el del “ja n’hi ha prou”. Potser per això, en un intent de mesurar l’incommensurable, cada peça ve designada amb un tant per cent. Potser per això, i al·ludint a allò que ha donat lloc a la sèrie, la sensació d’esgotament davant un excés de força imposada, el conjunt es tanca amb un nom que depassa un límit: 110%”.
A la imatge, fragment d'una de les peces de Narcís Costa a Ras-le-bol.