Entre el públic vienès són conegudes les representacions de Jakob Lena Knebl (Baden, Àustria 1970) amb diferents vestits, diferents maquillatges i gestos, i sempre amb una impecable "mise-en-scène". Representacions de l'artista que, com les imatges publicitàries i de moda, ens sedueixen al primer cop d'ull. Jakob Lena Knebl es construeix en diferents identitats i, amb humor i ironia, transgredeix els codis tradicionals: masculí-femení, aparença sensual i hedonista però també grotesca i monstruosa...
En aquesta ocasió el MUMOK (Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig de Viena) ha demanat a Jakob Lena Knebl d'intervenir en la col·lecció del museu. L'artista ens proposa així un nou relat de la col·lecció tot integrant el seu propi treball.
L'artista centra principalment el seu interès en el període de la modernitat clàssica de la col·lecció, així com la dècada dels 70 del segle XX on es fa present la irrupció del feminisme, l'exploració del cos, la temàtica del desig i l'experiència sensual. Aquest darrer període, segons l'artista, va suposar un veritable repte al sistema de l'art i a les seves estratègies habituals de representació.
Dues instal·lacions donen la benvinguda a l'espectador en entrar a l'espai expositiu: la primera, que dóna el títol a l'exposició: "Oh..." ( vocatiu que l'espectador podria associar a l'admiració, el plaer, la fascinació, el desconcert...) i que és una bastida on s'integra un moble en forma d'armari i tocador, tot de color rosa, amb una sèrie de miralls que es reflecteixen uns als altres. A la mateixa sala, una instal·lació interactiva d'un avatar de l'artista invita a participar a l'espectador. A partir d'aquí i a la resta de l'exposició, l'espectador es passejarà entre escultures com la d'una figura allargada de Giacometti vestida de lamé vermell, veurà penjada una pintura de Jackson Pollock que sembla tenir la funció decorativa de combinar amb el color de les cortines o la tapisseria d'un sofà al seu costat; o podrà veure a través d'un aparell de televisor enmig d'una sala d'estar un vídeo d'una radical acció de body art dels anys setanta. Al costat de l'aparell, una escultura minimalista posada de cap per avall i reinventada ara com a penja-robes.
La transgressió de codis pròpia de l'obra de Jakob-Lena Knebl es fa evident en aquest nou relat de la col·lecció del museu. Art, moda i disseny desdibuixen els seus límits i posen en qüestió la certesa de les seves funcions, provocat per la tant irreverent com exquisida disposició de les obres d'art de la col·lecció del museu amb què l'artista els presenta.
L'exposició es pot visitar fins al 22 d'octubre del 2017.