M_Online_BONART_1280X150

Notícies

Joan Fontcuberta visita el Cendeac dins el Curs d'Introducció a l'Art Contemporani

Joan Fontcuberta visita el Cendeac dins el Curs d\'Introducció a l\'Art Contemporani
bonart múrcia - 29/03/17
El Cendeac, Carrer de la Mare Elisa Oliver Molina, s / n,  de Múrcia acull el 30 de març a les 20.00h la conferència de Joan Fontcuberta 'Narratives, relats i ficcions. Paisatges Postfotogràfics ', inclosa en el VII Curs d'Introducció a l'Art Contemporani' Post-Arcàdia Què art per a què natura? ', Que organitza la Conselleria de Cultura i Portavocía i dirigeixen els professors de Projectes Arquitectònics de la Universitat d'Alacant Miguel Taula del castell i Enrique Nieto. El creador, Premi Nacional de Fotografia i d'Assaig, parlarà sobre els 'Paisatges Postfotográficos' en aquest cicle de conferències que aborda la relació entre l'art, l'arquitectura i la natura. Fontcuberta, a través de la seva exposició, plantejarà preguntes com què aporta el ficcional a la visió de la naturalesa o quin paper juga l'art en la producció de relats sobre la natura. Abordarà així mateix la qüestió de si es pot o no parlar d'una responsabilitat ètica de l'art i plantejarà què queda de la natura en l'era d'Internet i els 'selfies', Facebook, la globalització i l'economia virtual. La presentació recorrerà un període delimitat per dues exposicions que va comissariar Fontcuberta. La primera, el 1984, va ser 'Imatges de l'Arcàdia', on es presentava una panoràmica de la fotografia 'pictorialista' espanyola. I la segona, de 2016, es tracta de 'Un món paral·lel', amb artistes espanyols que basen el seu treball a Google Street View. Les dues mostres permeten destacar els canvis tant en l'estatut de la imatge com en la reinvenció de la natura. Basant-se en aquestes línies marcades i en la seva trajectòria, el creador abordarà la impossibilitat d'una naturalesa natural, ja que la presència de l'home s'artificialitza la naturalesa tractant sempre de posar-la sota control i reconstruint-des de la cultura, la ideologia, l'economia o la política, tot i el cert esperit nostàlgic o romàntic que la segueix impregnant. Ja no queda naturalesa no intervinguda. Pensar la naturalesa equival a artificializarla i, segons ell, la fotografia ha constituït la forma de museïtzar i artificialitzar la naturalesa de major repercussió. El Curs d'Introducció a l'Art Contemporani, va explicar López-Briones, "estarà integrat per un total d'onze sessions d'especialistes en art, arquitectura i crítica". Així, "s'il·lustraran aspectes concrets com la definició de nous compromisos ètics, les complexitats de la realitat, la redefinició del que és urbà i la dissolució de la relació camp-ciutat, la irrupció de la identitat ciborg i la ficció com a productora de la realitat ". Fins a finals de maig passaran pel Cendeac altres artistes com María Jerez, Thomas Thwiates i Bàrbara Fluxá, els arquitectes Izaskun Chinchilla i Uriel Fogué, els antropòlegs Remedios Zafra i Yayo Herrero i el poeta, matemàtic, filòsof i ecologista Jorge Riechmann. El cicle es tancarà amb una sessió de debat públic que comptarà amb l'arquitecte José María Torres Nadal i del crític i comissari Iván López Munuera. A la imatge, el creador Joan Fontcuberta, que estarà demà a Múrcia per participar en el VII Curs d'Introducció a l'Art Contemporani 'Post-Arcàdia Què art per a què natura?'.
336x280BW24_Revista-Bonart_3

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88