Del 12 d'abril 13 de maig de 2017, la Galeria Siboney, al Carrer Santa Lucía, 49 de Santander, presenta l'exposició La imagen robada, el museu vacío de l'artista Alberto Gálvez. La pols de l'estudi de Morandi reprèn la idea d'una sèrie anterior, aquesta vegada centrant-se en certes qualitats de la imatge, com a registre visual d'un haver estat allà l'artista o la seva obra. Són imatges cremades, en clau alta de lluminositat, que es creuen i contaminen amb “Los criaderos de polvo” (1920) de Duchamp. La fotografia que registrà l'estudi de l'artista després de sis mesos d'inactivitat i la pols acumulada sobre el gran vidre. La pols és una resta, un residuo que s'acumula amb el pas del temps, la nostra pròpia matèria desintegrada que s'acumula als racons, i es diposita sobre els objectes banyant-los amb un to grisenc, acromàtic. Tot es torna homogeni, desapareixen els contrastos gràcies a la matèria grisa, només s'aprecien relleus d'un esquelet fòssil. L'habitació, l'espai de treball de l'artista. Els seus estris inútils, les seves fotos clavades al mur amb xinxetes o trossos de cinta que només aconsegueixen engrassar les cantonades del paper groguenc, como a Petit racó de l'estudi de Bonnard. Cada imatge clavada a la paret de l'estudi és com una conquesta que ha perdut la seva finalitat, que s'acumula en el paisatge saltejat de trossos de records, passions, capritxos, desitjos,…; amb l'única intenció de fixar el que és impossible detenir, l'oblit d'aquest moment.