Genocide Project és un projecte enfocat des de la pràctica artística. Les peces artístiques es nodreixen d’imatges d’arxiu de víctimes de processos polítics violents, recopilades als països d’origen d’aquests fets, i de fotografies de llocs de tortura, reclusió i execució realitzades en temps present. Una vegada fetes, es planteja l’exhibició del treball artístic resultant en països diferents a què fa referència el material documental, en museus dedicats a la recuperació i la preservació de la memòria, amb l’objectiu de prendre posició però no partit. Només hi ha una manera de fer justícia a les víctimes del passat: impedir que hi hagi víctimes en el present. Els fets coneguts com el genocidi de Ruanda van començar el 6 de abril de 1994. En els cent dies següents, extremistes hutus van exterminar prop d’un milió de persones majoritàriament de l’ètnia tutsi. Machettes: infants de cara a una paret, oferint el clatell, etiquetats amb un número i “ocultats” rere el relat. Aquí la fotografia és l’empremta d’una absència. Per altra banda, un soldat anònim, un fusell d’assalt AK-47, realitzat en paper. Paper reciclat, paper d’escola, innocent, innocu... Aquest treball s’inscriu en la secció “Art i memòria. Propostes artístiques contemporànies”. La secció Art i memòria. Propostes artístiques contemporànies ocupa un petit espai situat al hall del MUME i es dedica a la mostra periòdica de propostes artístiques contemporànies que tenen com eix del seu treball les relacions entre l’art i la memòria -individual i col·lectiva- associada a fets històrics i polítics. En aquest sentit, es dóna prioritat a aquelles obres que, a partir d’un esguard documental, emotiu i reflexiu, tenen en consideració la funció i influència que poden exercir la memòria i la figura del testimoni tant en la comprensió de la història del segle XX, com en una possible aproximació crítica a la complexitat del món actual. L'exposició de l’artista visual Eduardo Gómez Ballesteros podrà veure's al MUME del 10 de juny a l'1 d'octubre de 2017.