Alarcón Criado, c/ Velarde 9 de Sevilla, tanca la temporada amb un projecte individual de l'artista Bernardo Ortiz (Cali, 1972).
L'exposició posa en relació tres cossos de treball de l'artista. D'una banda es mostra el grup d'obres que l'autor ha desenvolupat durant la seva residència a Volt, Noruega. Al costat d'aquest projecte, es presenta de manera inèdita una sèrie d'obres realitzades en pastís, grafit i carbonet sobre lli. Les teles constitueixen un relat al·lusiu a la idea de temps, a l'energia consumida per la seva concepció i realització. Unes impressions sobre paper de cotó constitueix el tercer capítol de peces d'aquesta exposició, segona individual de Bernardo Ortiz a la galeria.
Les impressions són peces que apel·len a les idees d'obsolescència i irreproductibilidad i parteixen, en aquest cas, d'im-atges preses de l'estàtica de les pantalles de televisió. Per a la realització d'aquest tipus de treballs l'artista empra un programa d'edició (TeX, desenvolupat a finals dels anys 70 per Donald Knuth) que genera arcaiques interpretacions de les imatges processades. A cada to de la imatge el programa li assigna un valor alfanumèric, sent la tabulació el to de menor densitat i la "g" o el "8" les àrees més fosques.
Sobre la imatge / text resultant, l'artista intervé subtilment amb interferències de textos com frases, dates, llocs o cites literàries, que es filtren en la trama de caràcters, com si haguessin estat causades per un virus informàtic.
Les peces executades a Noruega són un exercici de la memòria, ja que es basen en els colors del paisatge que l'artista ha contemplat, al llarg de 6 dies, en els seus recorreguts pels fiords de Sognefjorden, aguditzant la seva pròpia percepció. El resultat d'aquest exercici són una sèrie d'intervencions sobre pe-tites peces de paper que es presenten en diagonal sobre el pla de visió. Aquestes obres van ser mostrades en Ervingen (Bergen), dins el projecte curatorial Volt, durant un sol dia.
A la imatge, vista de la mostra de Bernardo Ortiz.