La Fundació Mapfre inaugurarà en els mesos de setembre i octubre tres grans mostres a les seves sales d'exposicions de Madrid i Barcelona.
L'exposició Zuloaga al París de la Belle Époque, 1889-1914, que es podrà visitar a partir del 28 de setembre a la Sala Recoletos (Passeig de Recoletos, 23, Madrid), ofereix una nova visió del pintor basc, l'obra, que en gran part es desenvolupa al París de canvi de segle, es mostra en perfecta sintonia amb el món modern en el qual s'inscriu, tant temàtica com formalment.
La mostra inclou prop de 90 obres del mateix Zuloaga, algunes d'elles menys conegudes, que el pintor realitza en els seus primers anys d'estada parisenca, així com d'alguns dels artistes que tant van influir en la seva trajectòria com Picasso, Sargent, Emile Bernard o Rodin.
La sala d'exposicions situada al Carrer Bàrbara de Bragança, 13, a Madrid, serà el lloc on es presenti l'exposició de fotografia Nicholas Nixon, que obrirà les portes al públic a partir del 14 de setembre.
Considerat un dels fotògrafs més importants de les últimes dècades Nicholas Nixon (Michigan, Detroit, 1947), mostra, amb la seva obra, un clar interès per les possibilitats descriptives que la càmera li ofereix. La seva obra revela una tensió entre el visible, el contingut, i l'invisible, els pensaments i inquietuds que afloren en les seves imatges.
Es tracta de la major retrospectiva de l'artista realitzada fins a la data en la qual el món propi de Nixon actua com a fil conductor: des de les fredes vistes de Nova York o Boston dels anys setanta fins a la conegudíssima sèrie de les Germanes Brown, sens dubte una de les reflexions més encertades sobre el pas del temps en la història de la fotografia
A Barcelona, Fundació Mapfre presentarà L'Infern segons Rodin exposada des del 12 d'octubre a la Casa Garriga Nogués (carrer de la Diputació, 250).
L'exposició, que té com a eix central La porta de l'Infern d'Auguste Rodin (1840-1917), pretén introduir l'espectador en l'espai de creació d'un dels més emblemàtics escultors francesos. La mostra reuneix prop d'un centenar d'escultures -trenta d'elles restaurades per a l'ocasió- i gairebé quaranta dibuixos, així com diverses maquetes i models que permeten seguir el seu procés creatiu i l'evolució que la porta va ser sofrint al llarg dels anys.
Considerada l'obra central de la cursa de l'escultor francès, en la qual va treballar durant més de vint anys, aquesta obra monumental ofereix una visió espectacular de l'infern, febril i tempestuosa al mateix temps que sensual i evocadora.
A la imatge, El Pensador de Rodin.