El Centro Botín de Santander proposa una experiència artística i immersiva: 1.000 litres d'aigua, temperatura de 35,5 graus i 600 quilos de sal Epsom. Es tracta de posar-se dins el High Psycho Tank de Carsten Höller i viure una sensació de relaxació total. Tots els interessats poden realitzar una immersió de quinze minuts en aquest tanc salí de grans dimensions, una activitat innovadora per a un centre d'art que permetrà al públic sentir un efecte similar a la ingravidesa i fer-ho, a més, enmig d'una sala de exposicions plena de gent. Les condicions de flotabilitat que genera aquesta solució salina contribueixen al fet que el cos humà abasti un grau de plena relaxació difícilment pot obtenir mitjançant altres procediments.
Inspirada en experiments militars d'aïllament sensorial, aquesta obra de Höller ha d'experimentar-sense roba, introduint-se en un espai amb una estructura translúcida permet que la llum del dia la travessi, encara que no es veu a qui es troba al seu interior. La immersió dura quinze minuts, temps suficient per relaxar cos i ment.
L'ús del tanc està inclòs amb el preu de l'entrada d'accés a les exposicions. Abans de la immersió, els usuaris han de dutxar-se en el lloc habilitat per a això i introduir-se en el tanc completament nus. Igualment, han de ser responsables del seu ús i tenir precaució si tenen qualsevol al·lèrgia, problemes cardiovasculars, etc. El Centre Botín facilitarà barnús i xancletes.
Al costat del High Psycho Tank, obra de l’any 2014, s’hi troben altres tretze creacions de Carsten Höller, algunes d'elles ideades específicament per l’exposició “I” a Santander. Es tracta de la primera i més ambiciosa exposició monogràfica de l'artista realitzada fins ara a Espanya. La selecció inclou peces tan icòniques com I (2003) o Elevator Bed (2010), que permet passar una nit al Centre Botín fent la reserva a través de l'Hotel Real de Santander.
La decisió d'inaugurar el nou centre d'art amb aquesta mostra respon a l'interès de la Fundació Botín que l'art sigui una experiència fruit d'una interacció activa entre el visitant i l'obra d'art. Les obres d'Höller requereixen d’una aproximació més voluntària, pensada com un mitjà que faci més conscient a l'espectador i li permeti, potser, adoptar un enfocament més crític de la realitat com una construcció complexa.