La Fundació Tharrats d'art gràfic presenta, fins al 17 de setembre, la mostra col·lectiva
L'aura persistent, comissariada per Lluís Ivern amb el suport d'Arnau Puig.
L'obra de l'Agustí Penadès (València, 1935) concentra un magma latent que es transforma en una pintura explosiva d'una força i energia sense engany. Matèria pura i sincera que sovint et transporta als elements d'una naturalesa  primigènia transformada en art. Malgrat l'aparent caos volcànic, combina matèria i superfície fent palès allò de que l'art, també és el procés.
L'Uwe Geest (Hamburg, 1941) traspua delicadesa i poesia en cadascun dels grans de sorra que componen el seu treball. Terres que, vingudes d'arreu del món, endreça creant delicats matisos que són el terreny d'unes justes i mesurades notes de color, d'exquisida musicalitat visual.
En l'obra del Josep Maria Avilés (Gelida, 1942), s'indueix a la reflexió abans esmentada, a través d'unes atmosferes que ens situen en espais d'intimitat i recolliment, emparats per una molt mesurada llum, que juga amb els elements incorporats a cada obra.
El Manel Marzo-Mart (Manresa, 1944) desplega una disposició de formes i plans ordenant elements en ple i buit que, jugant entre si, evoquen construccions espacials d'una suggerent linealitat que adopta, en molts casos, certa categoria semiòtica.
L'Adelaida Murillo (Palma de Mallorca, 1949) combina amb subtilesa intensos colors que dialoguen amb restes d'una memòria personal. Rastres d'una geometria lírica que sembla estar inserida en el record. L'Anna Comellas (Manresa, 1961) interpel·la els nostres sentiments més atàvics lligats a la naturalesa, bastint una obra plena d'imatges oníriques, traces i matisos que ens transporten a uns territoris de la ment que intuïm com a boirosament viscuts.