40_MNACTEC_Banner-1280x150

Exposicions

El món contemporani com a presó o “Please come back”, a l’IVAM

El món contemporani com a presó o “Please come back”, a l’IVAM
bonart valència - 21/11/17
L'IVAM presenta l'exposició Please come back. El món com a presó? realitzada en col·laboració amb el MAXXI-Museu nazionale delle arti del XXI secolo de Roma- per a la seva exhibició a València, que reuneix 53 obres de 26 artistes que reflexionen sobre la presó com una metàfora del món contemporani i el món contemporani com una metàfora de la presó: tecnològic, hiperconnectat i cada vegada més controlat. L’exposició es pot veure des del 28 de novembre fins al 8 d’abril. El títol de l'exposició procedeix de l'obra PLEASE COME BACK del col·lectiu d'artistes Claire Fontaine, un treball inspirat en una experiència simple però inquietant: davant d'una cita amb un desconegut, cadascú ha de decidir si quedar-se o anar-se'n, el que s'interpreta en relació amb el problema del control social, l'exclusió i l'empresonament. Partint d'aquesta obra, l'exposició planteja l'augment del control a la societat contemporània, una tendència que s'ha aguditzat amb els avenços de la tecnologia, l'adveniment de les xarxes socials i l'ús de Big Data. Els avenços tecnològics proporcionen una eina més eficient al poder econòmic i polític per imposar una vigilància més completa sobre les nostres vides, convertint el món en una presó. L'exposició que presenta l'IVAM, a diferència de la mostra al MAXXI, inclou nous treballs d'artistes com els de les valencianes Patricia Gómez i M. Jesús González. La mostra està estructurada al voltant de tres seccions: 'Darrere dels murs', 'Fora dels murs' i 'Més enllà dels murs'. Darrere dels murs La primera secció, Darrere dels murs, reuneix obres d'artistes que han viscut experiències directes en la presó, perquè han estat detinguts, com a conseqüència dels seus treballs o perquè van créixer en ambients caracteritzats per la presència de la presó. Aquest apartat inclou obres com el vídeo de Berna Reale que explica la història de la torxa olímpica a les presons brasileres, l'obra de Harun Farocki on utilitza pel·lícules de les càmeres de vigilància de la presó de màxima seguretat Corcoran a Califòrnia i un vídeo de Gianfranco Baruchello amb entrevistes amb els presos a la presó romana de Rebibbia.
BANNER_Bonart_ROSER-BRU-180x18020241120_Dones_Bonart_180x180

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88