ProjecteSD presenta fins al 24 de febrer una exposició del treball de Pieter Vermeersch. Des de la seva primera exposició a ProjecteSD l'any 2005 l'obra de Vermeersch ha evolucionat de forma consistent a través d'una sòlida, indestructible i concentrada visió artística. Llum i color, temps i espai i la intersecció d'aquests elements intangibles són les notícies que l'artista ha anat explorant des dels inicis de la seva carrera fins a finals dels anys 90. Una recerca artística que continua, fluint i expandint-se a través de l'experimentació en nous materials.
Les obres murals de Vermeersch segueixen creixent i desenvolupant, embolicant i subvertint l'espai. Bé concebudes per espais expositius neutres o adaptades a espais o estructures arquitectòniques preexistents, les àmplies pintures murals i les instal·lacions juguen un paper essencial en la pràctica artística de Vermeersch. La seva ben coneguda paleta efímera i la seva delicada combinació cromàtica són el resultat de la particular percepció i reacció de l'artista a cada espai donat. Les obres murals i els olis sobre tela, que conviuen en la seva pràctica artística i que no són possibles uns sense els altres, es complementen, ara, amb els seus més recents treballs sobre marbre. Davant les capes geològiques acumulades en aquestes roques, Vermeersch decideix realitzar una acció subtil i modesta, un simple toc del seu pinzell sobre la pedra que tracta com una "imatge".
Una imatge del temps, tan inaprensible i impossible de rastrejar com els seus "murals degradats". Vermeersch llegeix la qualitat calidoscòpica del marbre per reactivar-la, deixant una marca, desarmant per la seva brevetat, sobre un tall del temps. La cinquena mostra de Pieter Vermeersch a ProjecteSD és, en certa manera, una síntesi de la seva pràctica actual. Un cop més, l'artista reacciona al context espacial de la galeria concebent dues grans pintures murals que canvien i transformen la percepció i dimensió de la sala. Aquests dos murs continus, ingràvids, de tons daurats i platejats són flanquejats per tres llenços vermells de gran format que gairebé actuen com un tercer mural. L'alçada i verticalitat d'aquests olis, s'oposen a la generosa amplitud i qualitat gairebé paisatgística dels dos murs.