El Museu del Disseny de Barcelona mostra per primera vegada l’obra gairebé completa de l’arquitecte vienès Adolf Loos, considerat un dels pioners del Moviment modern, del 14 de desembre de 2017 fins al 25 de febrer de 2018. Adolf Loos. Espais Privats, comissariada per Pilar Parcerisas, se centra en l’obra de Loos (1870-1933) com a creador d’interiors i dissenyador de mobiliari que va posar en valor el debat entre espais de vida pública i de vida privada. L’exposició posa en escena la revolució estètica de Loos en la Viena de 1900 al rebel·lar-se contra la Secessió vienesa proposant una economia en la construcció arquitectònica i el disseny.
Del 23 de març fins el 19 de maig de 2018 s’hi pot visitar Design does. Allò que el disseny fa, una exposició temporal que dibuixa, de forma col·lectiva, les fronteres de com el disseny dona forma als reptes globals de la nostra societat, de vegades per millorar i d’altres, per tot el contrari. Aquest és un projecte que pretén transcendir els límits de l'espai, el temps i els formats convencionals i que explora la responsabilitat del disseny en el seu impacte en la indústria, en l’humà, en els sistemes socials i en els valors culturals. És un projecte que es pregunta quin paper té i tindrà el dissenyador, el de ser proveïdor de solucions, humanista, estratega i / o agent de canvi. Està organitzada per Elisava, l'Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona.
A partir del mes de juny 2018 el Museu del Disseny renovarà l’exposició permanent que es pot veure actualment a la quarta planta (El Disseny gràfic: d’ofici a professió). Disseny gràfic 1980-2003 (nom provisional) presenta un recorregut per la historia del disseny gràfic a Catalunya i Espanya des dels anys vuitanta (amb l’eufòria cultural que comportà la consolidació de la democràcia) fins l’any 2003 (celebració de l’Any del Disseny). La mostra recull les transformacions del disseny gràfic durant aquestes dues dècades, producte tant dels canvis polítics i socials com de la irrupció de les noves tecnologies, i també a causa de la influència del pensament post-modern, que va sacsejar aquell període i suposà una nova manera d’entendre el disseny en una societat en què els consumidors tenien un paper cada vegada més rellevant en un entorn econòmic basat en els serveis, la informació i el coneixement.
Del desembre de 2018 al febrer de 2019, s’ho podrà veure Publicitat sobre llauna, cartró i rajola (1890-1960) (nom provisional) una exposició dedicada a la publicitat comercial produïda majoritàriament a Barcelona, des de finals del segle XIX fins als anys 50-60 del segle XX, llevat les peces ceràmiques que procedeixen d’una fàbrica de rajoles de Manises. La majoria de cartells tenen vinculació amb Barcelona (pel seu autor, pel seu taller de fabricació, per la ubicació de la seu central del producte que anuncien, etc.). L’exposició vol mostrar també el procés i les diferents tècniques de producció d’aquesta publicitat: litografia sobre llauna, sobre cartró o bé els estergits i les cuites ceràmiques. Les peces sobre llauna i cartró procedeixen de la col·lecció Mateu Llinàs i Audet formada per unes 2.500 peces de publicitat antiga catalanes i espanyoles.
A la imatge, fotos promocionals de l'exposició "Design does. Allò que el disseny fa"