banner-BonArt

Exposicions

La faceta pictòrica de Le Corbusier a la galeria Guillermo de Osma

La faceta pictòrica de Le Corbusier a la galeria Guillermo de Osma
bonart madrid - 11/01/18
La galeria Guillermo de Osma (carrer Claudio Coello, 4) de Madrid inaugura, el 25 de gener a les 7 de la tarda, l’exposició Le Corbusier. Arte y Diseño, que proposa un recorregut per la seva producció pictòrica i pretén no només analitzar les seves principals característiques, sinó també destacar la seva importància, ja que tant el dibuix com la pintura van ser elements crucials en la seva carrera professional. Amb aquest objectiu, la mostra presenta més de vint obres entre pintures, dibuixos i collages, que recorren els últims 30 anys de la vida de l'artista. Charles-Édouard Jeanneret (Chaux-de-fonds, Suïssa, 1887 - Roquebrune-Cap-Martin, França, 1965), més conegut com Le Corbusier, va ser un creador polifacètic que va fomentar el diàleg entre disciplines molt diferents, mantenint en tot moment un caràcter discursiu intens, ric i rellevant tant per al món de l'art en general com per a l'arquitectura en particular. Va ser arquitecte, urbanista, inventor, dissenyador, filòsof, escriptor, poeta, agitador, polemista, promotor i també pintor. Seguint la tradició familiar dins de la indústria rellotgera, Le Corbusier es va formar com a gravador. No obstant això des de molt aviat va destacar entre els seus companys d'escola i seguint els suggeriments dels seus professors, va continuar la seva formació amb estudis de pintura i després d'arquitectura. La seva carrera com a arquitecte i urbanista ha rebut un reconeixement unànime, però al mateix temps el seu vessant artístic, ja sigui com a pintor o assagista, va ser de gran importància ja des dels anys 20, en les seves col·laboracions amb Amédée Ozenfant a la revista L'Esprit Noveau i l'elaboració del llenguatge plàstic conegut com el Purisme. Le Corbusier va compaginar al llarg de tota la seva vida la seva activitat com a arquitecte amb la d'artista amb el mateix interès i dedicació, així com la de dissenyador de mobles, alguns dels quals seran presents a l'exposició. La intenció de la mostra és doncs presentar una imatge sintètica però clara de la seva aportació en el terreny estrictament pictòric i de com, a partir de finals dels anys 20, interpreta la figura 'humana', especialment el cos de la dona. L’exposició es pot veure fins al 25 de març. A la imatge, “Corde et verres” de l’any 1954.
Impremta Pages - banner-180x178Memoria_viscuda_Bonart_180x180 px

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90