Baner-1280x150-px

Exposicions

Bombes Gens anuncia la primera exposició individual a Europa de Shigeru Ōnishi

Bombes Gens anuncia la primera exposició individual a Europa de Shigeru Ōnishi
bonart valència - 18/09/21
Sota el títol "Shigeru Ōnishi. La possibilitat de l'existència "i en col·laboració amb FOAM (FotografiemuseumAmsterdam, Països Baixos) i la galeria MEM (Multiply Encoded Messages, Japó), Bombes Gens Centre d'Art presenta la primera exposició individual europea del matemàtic i artista japonès Shigeru Ōnishi ( Takahashi, 1928-1994). Aquesta mostra s'inicia a la tardor de 2021 en FOAM amb una selecció de l'obra fotogràfica de l'artista i serà presentada en Bombes Gens Centre d'Art a la primavera de 2022. La selecció mostra la intenció de Ōnishi de transcendir el temps i l'espai : són fotografies que renuncien a la instantaneïtat pròpia del llenguatge, a la captura d'un moment en el temps. Ōnishi, que no respectava les regles de la cambra fosca, manipulava l'emulsió fotogràfica sobre el paper amb un pinzell i creava intencionadament irregularitat en el desenvolupament del revelat de la imatge. Utilitzava àcids per provocar decoloracions i químics per manipular el procés final de fixació de la fotografia. L'acabat de les seves obres les converteix en muntatges fotogràfics onírics -i en ocasions sinistres- en què s'albiren cossos nus, paisatges urbans, arbres, retrats i interiors. Ōnishi es va graduar en Topologia per la Universitat de Hokkaido el 1953, i aviat va començar a aplicar les seves teories matemàtiques a la fotografia. Encara que la seva obra va obtenir un breu reconeixement entre 1955 i 1957, l'artista va acabar per abandonar la fotografia per dedicar-se a la pintura abstracta. Una selecció d'aquestes peces pictòriques es mostrarà també en "La possibilitat de l'existència". Sandra Guimarães, directora artística de Bombes Gens Centre d'Art assenyala que "la col·laboració amb altres institucions i l'esforç conjunt per difondre aquest treball, suposa una important contribució al món de la fotografia. Ōnishi va experimentar amb aquest llenguatge molt d'hora i aquesta exposició permet veure un gran cos d'obra d'aquest autor tant en la seva pràctica fotogràfica com pictòrica". Ōnishi se serveix de la fotografia com "acte" i com a expressió de sentiments més que com a document, i això li atorga un caràcter performatiu a la seva obra. Aquest ús de la imatge resulta precursor d'hora de les fotografies crues i poètiques d'autors japonesos coetanis com Takuma Nakahira, Daido Moriyama i la resta de fotògrafs del col·lectiu Provoke (1968-1970). "L'obra de Ōnishi complementa la investigació de la Col·lecció Per Amor a l'Art al voltant de tota una època i d'una sèrie d'autors japonesos, com vam poder veure a" La mirada de les coses. Fotografia japonesa al voltant de Provoke"[22.02.2019-02.02.2020]. Ōnishi va posar a prova la fotografia abans que els artistes que exhibim en aquest moment, i mostra com el seu caràcter experimental i performàtic, incloent-hi el moviment del cos durant la creació tant d'imatges com llenços, va suposar una forta influència", apunta Vicent Todolí, assessor de la col·lecció i comissari de l'exposició. L'exposició inclou nou peces fotogràfiques de Ōnishi de la dècada de 1950 pertanyents a la Col·lecció Per Amor a l'Art. Aquest artista forma part dels autors que han fet dels fons de fotografia japonesa pertanyents a aquesta col·lecció un patrimoni únic en mans privades i una de les millors col·leccions de fotografia d'aquesta època en l'àmbit internacional. A la imatge, Shigeru Ōnishi (Takahashi, 1928-1994)  Sense títol. Fotografía a las sales de plata. Ca. 1950 Colección Per Amor a l’Art. © Shigeru Ōnishi / MEM 
Nial nou-180x178Memoria_viscuda_Bonart_180x180 px

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90