Iguana Lady és una biografia, en clau de novel·la gràfica que, a través dels textos d'Isabel Quintero i les il·lustracions de Zeke Penya, descobreix la figura d'Iturbide, la fotògrafa mexicana contemporània més important, les icòniques imatges han escampat l'essència del seu país arreu del món.
El llibre recull gairebé cinc dècades de la seva producció fotogràfica. Descobreix dades de la seva biografia que van marcar la seva forma d'aproximar-se a la fotografia, els amics i mestres amb els quals es forma i col·labora, i els seus anhels i motivacions com a fotògrafa.
Graciela Iturbide és una icona de la cultura mexicana. Una fotògrafa que construeix imatges plenes de realisme, allunyades de la màgia o el surrealisme, dos termes amb els quals en ocasions s'han definit les seves fotos, encara que ella fuig de tots dos conceptes.
El 1979, Iturbide realitza el seu primer projecte important, un treball sobre els seris, poble indígena del desert de Sonora, pràcticament desaparegut per la influència d'Occident. En aquesta sèrie, a la qual pertany Mujer ángel, una de les seves imatges més conegudes, es posa de manifest una de les constants de l'obra de Graciela Iturbide: la seva capacitat per retratar un espai intermedi, en què es creuen mons desconeguts, reals i imaginaris. Es tracta d'una fotografia que s'assenta en la realitat però que alhora existeix en un espai "interregne".
Les seves imatges, més enllà de documentar la vida mexicana, proporcionen un rerefons que es compon de diferents històries, una barreja de l'indígena i el postcolonial que ella defineix com el "tempo mexicà".
Iguana Lady ens mostra com, arran de la mort de la seva filla, Iturbide abandona el cinema per abocar-se a la fotografia. El llibre recull també la seva formació amb Manuel Álvarez Bravo, de qui aprendrà a mirar a través de l'objectiu, i la seva amistat i col·laboració amb el pintor Francisco Toledo. Serà aquest precisament qui li convidi a fotografiar les dones de Juchitán, a l'estat d'Oaxaca, que es convertirà en una altra de les seves sèries més representatives.